Nå er jeg sliten og glad…

Hei og god kveld 🙂 

Hvordan har dagen din vært? 

Jeg er sliten kjenner jeg 🙂 Litt på en god måte. Det er kjempekoselig med besøk, men det er utrolig godt når de drar igjen å 😀 

Fullt hus med min familie på Torsdag, og da de dro så kom nevøen til Ole. Han dro nå i kveld. Det har ikke vært noe mas eller stress. Men jeg kjente at kroppen trengte fri nå. Herrligheten vi har jo aldri besøk, og nå kom alle på en gang..Det blir for mye for en angstfyllt introvert det 😀 

Tusen takk for besøket Varg. Det var veldig koselig og bli kjent med deg 🙂 Hele familien til Ole er veldig hyggelige. Det er bare jeg som er litt vanskelig 🙂 


Når man har angst så er det sånne ting man tenker på. 

Får man seg kjæreste, samboer, ektefelle så får man også en hel familie på kjøpet. Man får masse nye mennesker å forholde seg til. Tanken på å droppe den bedre halvdelen i de tilfellene når man blir invitert i noe selskapeligheter har dukket opp ja 🙂 

Ofte kommer tanken på høytider og bursdager. Man har ikke lyst til å reise, samtidig som man ikke vil såre noen. Ett forferdelig vanskelig valg…Som regel så vinner angsten og man blir hjemme.


Noe annet som er dumt når man har angst…Det er å få barn 🙂

Da må man forholde seg til dåp, skoletilstelninger, aktiviteter, konfirmasjon, bryllup og igjen dåp…En evig runddans med gruinger 🙂 

Og det stopper ikke der. Har man søsken. Ja, da får man nevøer og nieser, som igjen får seg en bedre halvdel og barn. Da står begivenhetene i kø igjen. Giftemål, dåp, konfirmasjoner og bryllyp og tilbake til begynnelsen igjen 😀 

Sånn er det å leve med angst og ha en familie….Noen ganger skulle man ønske de bare sluttet å invitere. 

Neida, det er så ille. Men jeg lever heller med den dårlige samvittigheten over å ikke stille opp, enn å miste kontakten med noen av dem 🙂 Nå er det jo ingen hemmelighet hvorfor jeg ikke kommer. Det er bra. 

Hvis du har det på samme måte. Vær åpen med familien din. De ser hvordan du har det, men det kan hende de er litt redde for å si noe. Fortell hva som skjer i livet ditt. Da slipper du lyve hver gang det er noe. Du slipper bruke masse energi på å grue deg og på å tenke på en “god” unnskyldning. 

Den eneste gode unnskyldningen du kan si er……..”Beklager, men jeg tør ikke komme. Det blir for mye mennesker for meg og jeg blir syk av det”2…Når du har sagt det høyt og du vet at de andre vet, så kan det hende angsten gir opp og du greier dra allikevel. For da vet du at om du gjemmer deg bort litt, eller ikke sier noe en stund, eller finner ut at du vil hjem igjen….Så er det ingen som synes det er rart. 

De kommer til å være stolte av deg fordi du kom 🙂

Må skryte litt av lammelåret til slutt. Jeg synes det ble litt seigt, men de andre syntes det var veldig godt 🙂 Så da var det nok det. Sausen lagd på skyen ble veldig god. Er veldig fornøyd siden det var første gang jeg så og tok i ett lammelår 🙂

Såh….Dette var min påske. Jeg har kost meg og hatt gode dager 🙂 

Nå er det blitt natta igjen, den kommer gruelig fort 🙂 

Ta vare på deg selv. Ta med deg ett lite minne fra dagen inn i drømmen. 

Klem fra meg <3 

14 kommentarer
    1. Bra du koste deg til tross for angsten ! Sikkert ikke lett.. Jeg har ikke angst, men er ikke glad i sosiale settinger. Men stiller jo opp når jeg blir bedt til spesielle anledninger…men er glad for alle som ikke gjør i stand til selskap..hehe..liker enkle ting og hverdager best :)) Nydelige blomster og maten så veldig god ut :)) Sov godt og fin morgendag til deg <3

    2. Ja det er godt for oss i familien også å vite hvordan du har det, og som du sier, slipper du å finne gode nok unnskyldninger. Vi forstår. Nydelige bilder. Jeg har aldrig stekt helt lammelår, så du er bedre enn meg. Klem

    3. annebe: Misunner litt de som liker sånne ting. For det er jo koselig bare man kommer dit 🙂 Da er du flink som drar. Det er ikke lett.
      Jeg å liker også det enkle.
      Så lenge jeg ordner i stand så går det. Da vet jeg hvor jeg skal gjemme meg litt bort 🙂

      Takk 🙂 Det var moro å få til lammet.

      Sove godt og drømme søtt, og ha en fin dag i morgen <3

    4. mor: 🙂 Takk. Du må prøve det en gang. Kiwi hadde tilbud nå, det kan jo hende de har igjen etter påske. Godt som pålegg å tenker jeg 🙂 Klem <3

    5. Det var veldig koselig å være på besøk og å bli så godt tatt imot. God mat lager du og. Lammelåret var saftig og godt, og sausen var god, gode poteter, og til og med gulerøttene var gode. Jeg liker vanligvis ikke så godt grønnsaker når de er kokt, men dine gulerøtter smakte faktisk godt. Også har du hyggelige sønner 🙂 Kommer gjerne på besøk igjen en gang. Klem fra Varg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg