Hva vil du gjøre bare for din egen skyld….

Hvis du kunne velge akkurat det du ville. Hva ville du gjort bare for det selv, for din egen skyld? 

Det er ett spørsmål jeg har fått noen ganger av disse som skulle utrede meg. 

Det er merkelig. I det de stiller det spørsmålet så går hjernen i

 
Alle tankene suges inn i ett 


Det blir tomt. 

Jeg forsvinner. 

Alt jeg kommer på er: 

 Kjøpe hus…

Kjøpe bil….

Få bedre psyke og bli mer aktiv…

Reise til steder hvor det ikke er turisme. Opplevelsesturer…

Starte ett sted hvor mennesker kan treffes, drive med hobbyer, lage mat sammen og spise sammen. Lære hverandre det de kan. 

Starte en stor lekeplass der småbarnsforeldre kan komme og være sammen med barna sine. 

Det er en del jeg har lyst til å gjøre, men

Så kommer mennet…

Hvorfor skal jeg gjøre det bare for min egen skyld. Hva er morsomt med det. Jeg vil kjøpe hus så ungene har ett sted de kan komme hjem til og kalle sitt. 

Jeg vil kjøpe bil så jeg kan besøke ungene og ta med hele familien på turer. 

Jeg vil ha med meg hele familien på opplevelsesturer.

Jeg glede meg over gleden i andre menneskers ansikt når de får dele sine ting de kan med andre. Gleden i ansiktet til de som lærer noe nytt.

Jeg vil høre barnelatter blandet med foresattelatter når de leker sammen. Lager seg lunsj sammen. 

Det var visst feil svar det sa de…

De ble litt oppgitt 🙂

Ikke noe av det jeg ønsker er bare for meg.

Hvordan greier man finne på det da?

Hva er moro med å gjøre ting bare for seg selv? 

Jeg har tenkt på dette litt til og fra de siste årene, og jeg forstår ikke hvorfor man skal gjøre ting bare for sin egen skyld. Det må da være forferdelig kjedelig. 

Hva er glede når man ikke kan dele den med andre? 

For meg ville ikke en reise hatt noen som helst betydning hvis jeg ikke hadde vært sammen med noen jeg er glad i og delt det med dem .

Ett hus og en bil ville ikke betydd noe hvis jeg ikke visste at det var til glede for familien. 

En bedre psyke og mer aktivitet hadde ikke betydd noe hvis jeg ikke kunne delt turer og bilder med noen jeg er glad i…..Og dere jeg ikke kjenner her og i andre medier.

Da ville livet vært 


Og jeg hadde latt meg forsvinne inn i 

Jeg mener ikke å tråkke på de som liker å gjøre ting alene. Det er ikke meningen. Jeg forstår dere å. Noen ganger trenger man å rømme bort litt, være alene 🙂 Jeg har bare så korte øyeblikk med det behovet. At for meg så holder det å gå på do og lese ett Donald blad…så har det behovet gått over 😀 


Jeg er glad jeg har det livet jeg har….Og at jeg får mulighet til å dele det med alle jeg er glad i…og alle jeg ikke kjenner, men som er innom her og leser det jeg skriver 🙂 

Jeg er heldig som får mulighet til å dele min glede med mange andre 🙂 

Takk og klem fra meg <3 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg