Skolerevy i kveld…Stolt mamma…

Hei 🙂 

I kveld har vi vært på kjempefin skolerevy. Har skrevet det før og gjør det igjen…Det er utrolig mange flinke unger her i bygda 🙂 Dette var siste året til Knut (yngste). Nå er 10 år skolegang ferdig..

I år var det Tidsbonanza…Tilbakeblikk på tv programmer, sang og dans fra “gamle dager” og frem til nå….Gamle dager vil si sånn som Pernille og Hr. Nelson og Pompel og Pilt….Gamle dager a lissom….Jeg husker det jo veldig godt 😀 

Også litt skryt av Knut….

Klar for revy.

Er så stolt av han. Varmer ett mammahjerte å se sønnen som har slitt med å holde foredrag på skolen. Som har hatt altfor mye fravær pga helsa. Som har vært mye hjemme og ikke fått vært ordentlig barn/ungdom pga vonde føtter, knær og hofter….Han har hatt smerter, noen ganger så store at han ikke har greid gå ned trappa om morgenen. Han gikk opp i vekt og ble sittende hjemme i ro for ikke å røre for mye på bena.

Jeg, legene og skolen maste og tvang han med på tur og bevegelse. Noe som gjorde smertene verre. 

I 3 forestillinger i dag har han vært konfransier sammen med ei i klassen. Han har stått foran en full sal og pratet høyt og tydelig i mikrofon. De eneste replikene han har hatt i en revy tidligere er å si Fyrstekaka 3 ganger 🙂 I dag har han vært masse på senen og hatt veldig mye å si. Datt ut 2-3 ganger, men smilte, tok seg inn igjen og fortsatte 🙂

Er det noe rart jeg er stolt.

Han har hatt 3 operasjoner. Fikk satt inn plater på utsiden av begge knær for å rette ut lårbeina. De var medfødt bøyde. Smertene fortsatte og de fant ut han han også hadde vridde lårbein. I Desember 2016 var det ny operasjon for å knekke lårbeinet oppe ved hoftekula. Vri beinet sånn det skulle være og skru det samme med plate og skruer. Og ta ut platene ved knærne. Juni 2017 var det samme operasjon av det andre lårbeinet. 

Han har hele tiden trent ca 3 ganger i uka hos fysioterapaut. Og han har jobbet for å gå ned i vekt….20 kg er forsvunnet 🙂 

Etter påske begynte han å gå til og fra skolen og han var ferdig med fysio da han fylte 16. Da betalte han medlemskap på treningsstudio og fortsetter å trene der…..Han har nesten ikke hatt fravær det siste året. Bare noen legetimer og noen dager med migrene 🙂 

Han har fortsatt smerter i ene hofta/låret. Men han har forandret seg masse etter siste operasjon. Og i dag fikk han verdens beste avslutning (tenker jeg) på grunnskolen…Jeg hadde aldri trodd jeg skulle se han stå foran en full sal og prate. Smile og være helt avslappet..

Jeg har 4 av de beste unga i verden…..Men i dag må jeg si at hjertet banket ekstra hardt for minstemann 🙂 

Verdens beste LYKKEfølelse….

Også var det så koselig at Stian (eldste sønnen) og Victoria kunne komme og være med. Stian hadde med to store flasker og spurte om jeg ville ha. Svarte selvfølgelig ja, selv om jeg ikke helt visste hva jeg skulle med dem 🙂 Kjekt å ha tenkte jeg, får sikkert bruk for dem en vakker dag 😀 

Så satt Ole (sambo) og jeg og prøvde finne ut hva vi skulle bruke dem til….En av oss fikk en smart ide (husker ikke hvem)…Hva om vi putter ei lyslenke nedi og ser hvordan det blir…Jammen meg så blei det skikkelig fint 🙂 Så da ble det det i begge to. 

Stian og Victoria hadde med nydelig Orkidè også. En farge jeg ikke har fra før 🙂 Også to stilker med masse blomster på hver….

Det har regna i hele dag og kvelden ble litt høstaktig. Så nå har vi tent masse lyslenker her og nyter roen de gir. 

Også er det så koselig å høre stemmene til sønnene fra andre etasje 🙂 

Det er varm glede og ett lite godt minne jeg kan ta frem når jeg trenger det. Sammen med besøket, blomsten, flaskene, revyen og det å gå i regnet hjem alle sammen…

Små ting som gir mye lenge 🙂 

Ønsker deg en fredelig natt og en strålende dag i morgen. Ta godt vare på deg selv. 

Klemmer fra Hanne <3 

Knut har lest gjennom og godkjent.

1 kommentar
    1. Mormor sitter med klomp i halsen å leser, selv om du fortalte det i går. Jeg er så stolt av Knut, den forandringen som har skjedd bare han fikk slippe de store smertene når helsevesenet endelig trodde på han, ikke at han bare var lat. Flinke tålmodige deg Knut <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg