LYTT TIL KROPPEN OG FORTELL NOEN….

God siste dag denne uka 🙂 

En uke igjen nå så begynner skolen. Her i hvertfall 🙂 Da er hverdagen tilbake og rutinene kan komme i gang igjen. Vi sklir lett ut av de. Trenger ikke mange fridagene for å finne tilbake til alle behagelige uvaner 😀

Hvis du lytter til kroppen din når den hvisker. Trenger du ikke høre den skrike.  

I dag fikk jeg en påminner om at vi må lytte til kroppene våre 🙂 Den gir oss nok mange beskjeder som vi bare overser og ikke bryr oss om. 

Vet ikke om min ville si meg noe i sta, så jeg får følge med 🙂 

Lå i senga og leste litt forskjellig på tlf. Det vanlige, snap, insta, face og aviser….

Plutselig begynte det og dunke i full fart rett over høyre øret. Ett lite sekund også ga det seg. En liten pause så dunket det igjen…Som leamus, bare kraftigere og fortere..Det holdt på en stund etter jeg sto opp også. 

I går kveld hadde jeg litt forstyrrelse på synet…Som å se på varmen over asfalt, på venstre øye. 

Helt sikkert ikke noe farlig, og jeg blir ikke redd av sånt 🙂 

Men…

Noe jeg synes alle bør gjøre når de merker sånne ting er å si det til noen. Fortelle hva som skjer og hvordan det føles. 

Hvis det skulle være noe alvorlig og man ikke klarer gjøre seg forstått til lege og andre. Da er det noen som vet og kan forklare det for deg…

Så her går nå samboeren og passer på at jeg kan smile og strekke armene i været 😀

“Smil”, jeg smiler…”Du er fortsatt i live”….Det er godt å vite 😀  

Har du ingen i nærheten og du skulle merke noe muffens i kroppen så send noen en mld på face, en sms eller ring noen og fortell hva som skjer…Både for din egen trygghets skyld. Og for at det er enklere for behandlerne å vite hva det er når du kommer til sykehus 🙂

Vi har så lett for å holde ting for oss selv. Vi skal ikke plage andre. Vi skal ikke klage på småting..Det er ikke å plage eller klage. Tenk på konsekvensene hvis det skulle være noe alvorlig. Både for deg og de rundt deg. 

Håper du har en strålende dag og at du føler deg frisk og rask 🙂 

Ta godt vare på deg selv og se etter de små tingene. Det er ofte de som gir mest mening og størst forandring. 

Klemmer fra meg <3 

9 kommentarer
    1. Du har helt rett, er lurt å fortelle det til noen når man oppdager noe som ikke er som det skal, selv om man kanskje bare synes det er småtterier. lover hermed å bli flinkere selv, for jeg har vært inne på tanken , jeg som bor helt alene…

    2. Tror samboeren din gjør rett for slik var det for arb.giveren min også og det tok nesten en mnd før han fikk det varselet tydet på. Det gikk bra får jeg vel si for han hadde tatt en globoid hver dag til slaget kom. Ta et besøk til legen over helgea. Utsett det ikke.

    3. Så sant det du sier om å si i fra til noen hvis du får sånne ekle, nye og ukjente symptomer. Lett å tenke at man ikke skal plage andre med sitt. Selv har jeg alltid for vane å snakke med min mann når det oppstår noe utenom det vanlige.
      Håper alt går seg til for deg og at symptomene viser seg bare å være ufarlige og forbigående 🙂

    4. Ja man har lett for å tenke at det er sikkert ikke noe farlig..men som du sier lurt å nevne det for noen og ta kroppen på alvor.. jeg har lett for å vente til den “skriker”..
      Ja nå er det i gang med hverdagen igjen.. Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    5. suttung: Slag og hjerteinfarkt er skummelt. Det kommer så fort.
      Jeg var hos legen for helsjekk på Fredag. Bankingen over øret ga seg så det er nok ikke noe. Men følte jeg skulle minne leserne på å høre litt på hva kroppen forteller 🙂
      Så godt det gikk bra med arb.giveren din.
      Ha en fortsatt fin kveld alle 3 🙂

    6. Helga Sriskantharajah: Det er en god vane 🙂 Gir trygghet for dere begge.
      De ga seg heldigvis fort. Og jeg var til helsjekk hos legen på Fredag. Så det var nok ikke noe farlig. Men greit å følge litt med.
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    7. annebe: Jeg å har lett for å vente…Det går nok over 🙂
      Dette ga seg heldigvis fort, så da slipper jeg en tur til legen i morgen…Var der og ble sjekket ordentlig på Fredag. Kan ikke fly ned dørene der heller 😀
      Ha en god ny uke du å <3

    8. Takk for kloke ord, jeg skal bli flinkere jeg også, har veldig lett for å vente å se, men selv om det går over ganske fort over er det greit å si fra som du sier, klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg