Smak av sommer og redsel for å gå ut døra….

Det smakte godt med jordbær i kveld 🙂 


Ikke skjedd så mye her i dag….

Kan jo fortelle litt om en av “dumhetene” mine 🙂 

Vasket klær i går og i dag. Har en full skittentøydunk som skal ut i tørketrommelen. Har ikke plass inne så den står ute i garasjen. Da må jeg ut utgangsdøra, ned ei lita trapp, over gårdsplassen og fomle med å få opp døra til garasjen. Inn der. Legge klærne i trommelen. Ut og fomle med døra for å få lukket den igjen. Over gårdsplassen, opp den lille trappa og inn utgangsdøra igjen før jeg kan lukke døra og er trygg inne i huset….

Det bruker gå helt fint det….

Hvis det ikke er kvelden og mørkt….Og ikke nabodama sitter ute….

Naboen er mer skummel enn mørket 🙂 

Neida, hun er ikke det. Veldig koselig dame. Men med min skrekk for å bli sett og lagt merke til, og kanskje snakket til så er det umulig å gå ut den døra når jeg ser hun er ute. 

Så dunken med klær står fortsatt på kjøkkengulvet. Da jeg åpnet døra så fikk jeg se at både damen og datteren satt ute og solte seg….Panikken kom kastet på meg og jeg rakk akkurat å se de snu hodet og så denne veien før jeg lukket døra igjen 🙂 Tror jeg jeg så da. Det hender kanskje at øynene tror de ser ting også. Bare for å skremme meg litt mer. 

Så da får jeg prøve igjen i morgen. 

Kan henge det opp på stativet. Men det er så mye sengetøy at det er lettere å bare slenge i trommelen. Også blir det så mye pollen i det når det henger ute…

Blir litt irritert på meg selv fordi jeg ikke tør gjøre sånne ting som for andre ikke betyr noe. Også må jeg le litt av dumhetene….Kjenner jeg misunner de som bare gjør ting uten å tenke på at de kan møte mennesker. At de blir sett og kanskje hilst på. Det må være en deilig følelse 🙂 

Heldigvis er ikke alle dager like. Så i morgen kan det hende det ikke er ett så stort problem å gå ut den døra selv om damen sitter ute..Vi får se.

Greier jeg ikke i morgen så får en av de andre gjøre det. Blir litt lei meg selv og mener jeg burde få det til. Er en liten nedtur hver gang jeg må be de andre gjøre noe bare fordi jeg ikke tør og kroppen går helt i lås.

Ja ja, sånn er det og sånn har det vært i mange mange år. Man lærer å eksistere med det 🙂   

Dere som greier leve, greier gjøre ting uten å tenke over hva dere gjør og hva som kan skje, eller ikke skje……Jeg håper virkelig dere setter pris på livet og friheten dere har 🙂 

Nå ønsker jeg deg en riktig god natt og en fin dag i morgen. Ta godt vare på deg selv. 

Klemmer fra Hanne <3 

12 kommentarer
    1. Hvorfor tørketromle skittentøy…? Fordi det er fuktig og/eller vått, antar jeg.
      “Dumheter” er det IKKE. Langt flere enn du kan tenke deg, har det på samme måte…
      Ha en god søndagsnatt!

    2. Torunn: Det er nyvasket, bare ligger i skittentøyskurven. Bruker den når vi bærer det ut i trommelen 🙂

      Ja vet det er mange som har det sånn. Men det føles som dumheter når anfallet går over. For man vet jo at det ikke er noe farlig.

      God natt til deg å 🙂

    3. Kjære søte vakre Hanne… har du tenkt på at de kanskje synes det er HYGGELIG å se deg og snakke med deg? Fordi du er en genuin person med masse godhet for andre? Ikke at det hjelper når alt låser seg, men det er like sant for det. Tenk om man bare kunne knipse med fingrene å kvitte seg med negative tanker og oppfatninger om en selv.
      Føler veldig med deg og ønsker jeg kunne gjøre noe for å hjelpe deg å bli kvitt frykten. Stor oppmuntrende klemmmmmmmmmm er på vei. <3

    4. Ei_heks: Det er en tanke om aldri slår meg nei 😀
      Knips i fingrene hadde vært fin….i mange tilfeller 🙂
      Takk for klemmen…klemmer tilbake <3

    5. Ei_heks: Det gjør ikke så vondt når det er sannheten som bankes inn…Det som er vondt er å forstå ordene og gjøre noe med det 🙂

    6. Du vet du fortjener dem. <3
      Jeg pleier å si du skal tenke hva du ville si til en du var glad i om vedkommende snakket sånn til seg selv. 😉
      Vet det ikke er så enkelt, men det kan være en start. 🙂

    7. Ei_heks: Jeg vet det er ord jeg ville sagt til andre ja 🙂
      Tenker egentlig ingenting om meg selv..

      Ha en fortsatt fin kveld. Var meldt regn her i dag, men det har vært fint hele dagen 🙂

      Klemmer.

    8. Det var visst meldt regn her også, men det har vært en deilig dag!
      Du må tenke masse om deg. Masse positivt! For det fortjener du!
      Klemmmmmmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg