Jeg blir skremt…

Sitter og ser igjennom bilder på Guru her

Det er skremmende å se hva folk legger ut. 

En challenge heter “cute and cuddly”. 

Skroller nedover og det er egentlig alt mulig lagt ut. Noe jeg ikke ville tenke på som søtt og kosete når jeg ser det da men 😀 Edderkopper og biller feks. 

Men det jeg synes er ille er at mange legger ut bilder av barn i alle aldre. Fra nyfødt til store. Det er å greit. MEN…….Ikke nakne eller så og si nakne. Hva er det med voksne mennesker som absolutt må la barna sine være uten klær offentlig. 

Tror de ikke at noe skal skje med deres barn? Det skjer bare alle andre. 

Jeg får så vondt av de barna som blir utsatt for ubetenksomme voksne. Voksne som på død og liv skal mene at nakenhet er naturlig. Joda….det er det. Men ikke i den verden vi lever i i dag. Da er det farlig med den naturligheten. 

Jeg får helt vondt når jeg ser små barn nakne på badestrender eller i private hager…..Kjenner man naboene…De som kjører forbi eller er ute å går en tur så godt at man stoler på dem…Stoler så mye på dem at man VET de ikke vil gjøre barna noe. At de ikke vil kidnappe barnet…voldta det og drepe det. 

Det sto i avisa om ett sted (husker ikke hvor), tror det var forrige uke ett sted i Norge. Ei lita jente var blitt kidnappet fra barnehagen. Løftet over gjerdet, kjørt bort i bil, voldtatt og kjørt tilbake til barnehagen igjen..Hvorfor tror voksne at det ikke skal skje fra deres egen “trygge” hage. 

Greier de voksne som skal passe på barnet se på det absolutt hele tiden..Det er det ingen som greier. Det skjer noe ett sted og man snur hodet. Blir litt opptatt av det og “glemmer” barnet som sitter i vannkanten og leker så fint. Når man snur seg så er kanskje barnet borte. Man så da bort bare en bitteliten stund.

Men når man blir opptatt av noe så går tiden fortere enn man tror. Og en person som kanskje har sittet og sett på det nakne barnet i lang tid trenger ikke så mange minuttene på å lure barnet med seg. Eller bare plukke det opp og bære det bort. 

Vær så snill alle voksne som har ansvar for å passe på ett eller flere barn….Ikke gi de pedofile grunner til å ta med seg barnet ditt. Ikke legg ut nakenbilder på facebook, bildedelingssider, insta og andre medier….Når barnet blir stort nok til å bestemme selv hva som skal publiseres av dem, da er det greit. En baby som ligger naken krøllet sammen på ett saueskinn eller i en liten kurv er kjempesøtt og koselig. 

For en pedofil så er ikke det bildet søtt og koselig…For han/henne er det ett sexobjekt. En “ting” de kan missbruke, teste grensene sine med. Noe forsvarsløst de kan bruke sin makt over og true…Være den personen de ALDRI viser omverdenen ovenfor. 

Vær så snill….Kle på barna deres…Vi kan ikke sitte og si at “sånn hadde vi det da vi var små og sånn skal våre barn ha det”….Det er ikke mulig det…Barna og barnebarna våre kan aldri få den friheten sånn som vi hadde. 

Vi som er voksne nå MÅ være der for barna….både våre egne og andres. 

Vi kan ikke sitte etter det har skjedd. Etter barnet er blitt borte. Etter det er funnet voldtatt og drept…Da er det forsent. Da kan vi ikke si at vi visste jo det skjedde ting. Men trodde aldri det skulle skje her. Her på vårt trygge lille nærområde. Vi kjente jo naboen så godt og trodde da aldri han/hun skulle gjøre noe sånt. Personen var da så snill mot barna. 

Det var da så mange mennesker på badeplassen at noen burde jo sett hva som skjedde og stoppet det. 

Vi kan ikke beskytte barna våre mot gale voksne hele tiden. I barnehagen og på skolen er de alene, der er de ubeskyttet. 

MEN…..Alle steder der vi som foreldre/foresatte er med så må vi tenke. 

Vi må passe på at barna våre og andre sine ikke blir fristelser for gale voksne. 

Og ja jeg vet at ikke barna skal straffes for at noen voksne ikke greier styre seg. Og jeg vet at alle skal få være den de er og gjøre som de vil….Men..er det rettferdig ovenfor det lille barnet som ligger der og blir misshandlet, missbrukt og truet. 

Sånn som verden er nå så er det de snille som blir straffet og de slemme kan egentlig bare fortsette å gjøre som de vil. Men sånn er det og sånn kommer det til å bli. 

Er det ikke bedre da å legge bort tanken på at nakenhet er naturlig….Sånn hadde vi det og sånn skal barna våre ha det..

Verden funker ikke sånn lenger…

Klem fra meg <3 

4 kommentarer
    1. Har ikke LYST til å være enig med deg, men…
      Det med nakenbilder på nett slutter vel de fleste seg til? Men jeg tror mange, inludert meg, ikke tenker lengre enn dit. Tankevekkende innlegg!

    2. Ei_heks: Sånn som verden er nå så er det skummelt å sende unga ut av huset 🙂
      Jeg legger aldri ut noe av hverken barn eller barnebarn, annet enn det de har gitt tillatelse til. Og jeg er veldig nøye med å ikke få med fremmede mennesker på bilder jeg tar når jeg er ute.
      Man vet aldri om de lever i skjul 🙂
      Men nå tenker jeg veldig mye over alt og ingenting, det kan bli litt slitsomt 🙂

    3. Det er en grunn til at de stadig advarer mot å legge ut barnebilder, og ikke bare nakne. En annen side av saken er vil barna like at ALLE får et innblikk i fotoalbumet når de blir eldre? Neppe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg