Minner fra gårsdagens tur…

Løvetann og Prestekrage. 


Denne var fin. Ser ut som den har kledd seg i pels 🙂 

Ett ønskefrø….Fikk ett kjede av datter/barnebarn til jul. En glasskule med ett sånt frø inni..Wish står det på en lapp som henger på…


Uff, da jeg kom hjem så forsto jeg at jeg hadde gjort meg medskyldig i drap. Syntes det var noe rart med den “flua” som lå under kronbladet. Men koblet det ikke før jeg kom hjem….Det var jo en edderkopp som allerede hadde drept en flue…Den andre kjempet for livet…Jeg skulle jo reddet den stakkar 🙂 Naturen er grusom noen ganger…


Lå mange sånne på brennesle bladene nå.

Neslesommerfugl står det den heter på google, så da stoler vi på det 🙂  

Hentet akkurat posten og der lå det en overraskelse fra Henning-Olsen 🙂 Gavekort på 50 kr fordi vi fikk en is uten kjeks for ikke så lenge siden….Tusen takk, det var kjempekoselig 🙂 

Synes jeg har vært veldig flink i dag…Klippet hele plenen, røsket opp masse brennesle fra blomsterbedet og vasket en maskin med klær…Eller maskinen har vært flink og vasket klærne 🙂 

Løvetann og brennesle er fint, men nå er det litt for mye av det her. Må se om jeg finner trå til kantklipperen. 

Ha en fortsatt fin dag og kos deg der du er 🙂 

Klemmer fra meg <3 
 

4 kommentarer
    1. Så fine bilder. 🙂
      Men ikke ta den manglende redningsaksjonen så tungt (been there, done that), kanskje du reddet livet til edderkoppen ved å la være å blande deg. 😉
      Akkurat det kom jeg på etter at redningsdåden var utført. Vi måtte plukke vekk spindelvevet fra flua også.
      Snakk om å være gale. 😀 😀 😀

    2. Ei_heks: Takk skal du ha 🙂

      Tenkte på det jeg å…at jeg edderkoppen skal jo leve den å 😀

      Lurer på om det er mange som er like skrullete når det gjelder å redde alle slags dyr 😀 😀

      Er sånn ang blomster å..Det kan være en plante som ser død ut. Men den får stå litt til, bare i tilfelle det skulle være litt liv igjen…Noen ganger er det det 😀 Umulig å kaste den minste lille stilk som knekker av…Det settes i vann/jord og blir til ny plante 🙂

    3. Fine bilder og ja det gror fort..så noe må vekk..Ønske frø ja…ja det var en fin tanke…hihih..nå skal jeg ønske meg noe når jeg blåser på en..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg