Tur på butikken og nesten drukning i oppvaskkummen…

God Tirsdags formiddag 🙂 

Måtte en tur på butikken på morran. Knut har tentamen og da “må” man ha med seg noe annet enn ei kjedelig matpakke 😀 Det er bare sånn det er, og alltid har vært..tror jeg. Det ble ost/skinke baguett og Litago…Perfekt tentamenmat 🙂 


Det plopper opp jordbærblomster overalt ute her nå. Blir spennende om det blir bær å etterhvert. Lurer på om det er plantet sånn spredt rundt omkring, eller om de frør seg selv..

Jeg skulle vaske opp. Da jeg hadde begynt å fylle i vann så fikk jeg se en bitte liten bille som lå og prøvde svømme for harde livet…Stakkar..Jeg fikk fingeren under den og heiste den forsiktig ut av vannet og opp på ett hånkle. Der lå den en liten stund, mens den hev etter pusten 😀 Så gikk den og gjemte seg under en liten skål som står der. 

Da kummen var full av vann og masse zaloskum så fikk jeg se en liten edderkopp som løftet ene benet over skummet og prøvde få oppmerksomheten min 🙂 Stakkar den å. Jeg fikk den opp og la den på kanten av kummen. Skylte fingrene i rent vann og fikk fjernet alt skummet rundt den…Den rørte forsiktig på seg og jeg tok en spiss kniv. Lirket den forsiktig under den og løftet bort på hånkleet. 

Der lå den krøllet sammen i en ball og rørte litt på seg når jeg tok på den 🙂 Så ble helt stille. Jeg blåste forsiktig på den. Munn til munn, bare litt på avstand og hårføner i ett 😀 

Jeg satte den lille billen på tommelen og bar den ut. Satte den på verandabordet og ønsket den lykke til videre…

Da jeg kom inn igjen så lå edderkoppen fortsatt i en krøll, med beina i alle retninger. Helt stille. Jeg skulle bare gi den en liten klapp før jeg “begravde” den i søpla 🙂 Da plutselig….

Beina kom på plass rundt den lille kroppen og den kom seg opp på dem. Sto rolig og så på meg mens jeg snakket litt med den og ga den en klapp på det ene benet…Den fikk stå der litt for å komme seg etter den dramatiske badeulykken…Så fikk den gå inn i en bitteliten vase jeg har og sitte i den ut på verandaen…De er fine….Men de får IKKE lov til å gå på kroppen min…Grøss 😀 


Jeg skjønner ikke hva disse små skal nedi oppvaskkummen å gjøre…Neste gang må jeg huske å sjekke før jeg tapper i vann…:) 

Sånn, det var min morgen. Føler jeg har gjort noe bra i dag 😀 

Ønsker deg en riktig god dag i dag. Samle små minner du kan ta med deg videre. 

Klemmer fra meg <3
 

12 kommentarer
    1. Du er jo god da…herlighet..så bra du reddet dem..men DET hadde nok ikke jeg gjort..jeg hadde skylt dem ned..De krypa har vi nok av…hihih..har en kjeller full av edderkopper, og viser de seg for meg…ja da er det game over.. Men liker tankegangen din…og godt det er noen som er snille med dem..:-) Ha en god dag!

    2. Så søt historie, minnet meg om en av mine “galskaper”. Får dele den ettrpå i bloggen min. 🙂
      Håper dagen di har vært fin så langt! 🙂

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: 😀 😀 Det er min lille galskap…Er det en bitteliten sjanse for at det er liv i det minste levende vesen. Så må det reddes..

    4. Ei_heks: Sant det, det er galskap 😀 Men greier ikke bare la de dø, de er jo levende vesner de som meg…
      Dagen har vært fin 🙂 Hvordan har du hatt det?

    5. Grei! 🙂
      Jeg har noen utfordringer om dagen og moren min har nettopp kommet hjem fra sykehuset. Litt vanskelig å ikke ha rom for å følge henne opp som jeg pleier.
      Men i morgen er en ny dag med nye gleder. 🙂

    6. Ei_heks: Det er slitsomt når det blir mye å tenke på og det ikke går helt opp. Litt er bedre enn ingenting 🙂
      Ja det er sant..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg