Lynet…..Dame eller mann?

“Gir det ikke mer mening at lynet er ei dame” sa Rune (20)..da vi pratet om løgner og at jeg kanskje muligens strekker sannheten en smule i blant. Sånn som at tiden når vi skulle bort noe sted ble satt 2-3 timer før vi skulle dra, fordi han var så forferdelig treg 🙂 

Jeg fortalte at jeg holdt på å si “måtte lynet slå ned hvis jeg ljuger”…Også sa jeg at jeg ikke turte fordi lynet er sikkert en mann. Også blir det som med vinden. At den tok parti med Ole da vi diskuterte om det var mye eller lite vind. Vi måtte sveive inn mariksa og gå inn. Jeg sa vinden er en mann og at han holde sammen med Ole….

Så jeg turte ikke si noe om at lynet skulle slå ned hvis jeg ikke sa sannheten 😀 

“Jammen”, sa Rune da….

“gir det ikke mer mening at lynet er ei dame da”…

Jeg lurte på hvorfor..

“Fordi det buldrer, braker og smeller…Også  BANG så slår det ned helt plutselig på uskyldige folk”, sa han…..

Hmm…..

Jeg synes han har ett helt feil bilde av damer 😀 

 

7 kommentarer

Siste innlegg