REDNINGSAKSJON I NATTEN…

Vi måtte i gang med en redningsaksjon her nå…Stakkaren satt på matskåla til kattene og var ikke helt seg selv. Ole bar den ut og satte den på bordet, mens han bråspiste en banan. Jeg hadde heldigvis kokt vann i dag tidlig så det var varmt i kanna…

Kom på nå at det er jo også fullt mulig å bruke varmt vann fra springen 😀 

Hadde litt sukker i og rørte rundt….Smakte på det…For har lært at man alltid skal smake på maten man lager 😀 

Helte litt over bananskallet. 

Så var det på med lykt på kameraet for å få tatt masse bilder…

Stakkar liten…Det er utrolig at den ikke ble blind av alt lyset og mobiler tett på seg 🙂 Men det gikk bra og nå er den fløyet….tror vi da, den er ihvertfall borte fra bordet…

 

9 kommentarer
    1. He he. Du er like gal som meg! Man MATER ikke veps.
      Moren min og jeg satt på verandaen hennes og spiste. Hun har sukkerbiter til kaffen sin og det kom en veps, forsynte seg og ble borte. Det gjentok seg en gang, to ganger… fem/ seks ganger totalt. Vi VET jo ikke om det var samme veps, men mor hentet ny sukkerbit for vi kunne jo ikke ta maten til vepsen. 😀

    2. Ei_heks: 😀 😀 Joda, man mater alle levende vesner hvis man ser de trenger det….En gang fant jeg ut at det var mus i ett gammelt hus jeg bodde. Den satt på kjøkkenbenken og spiste av ett brød som lå der…Den forsvant da jeg kom stakkarn, men
      Kunne jo ikke bare jage den bort og la den sulte. Så da fikk den en ostebit og litt brød i blant.
      Da vi flytter derfra så hadde den gjemt seg i en eske og ble med på flyttelasset.
      Men da måtte den desverre dø. Det var ett nytt hus og jeg syntes ikke vi kunne la den få bo der 😀

      Det var sikkert den samme 🙂 Tenk så glad den ble når den fikk mat 🙂

    3. Helt enig. Bortsett ifra mus da. 😉
      Jeg hadde en som gnagde på all maten min et sted jeg bodde en liten stund. Prøvde først å fange den levende, men måtte til slutt ta frem fella. Jeg fikk ikke ha noe av tørrvarene mine i fred.
      Men jeg har gitt en flue melk en gang. Vi hadde sølt en dråpe på bordet. Moro å se at dråpen faktisk ble mindre når flua drakk.

    4. Ei_heks: God Søndag 🙂
      I noen tilfeller så er man nødt til å begå barmhjertighetdrap….Barmhjertighet mot oss selv. De kan ikke få lov til å spise maten vår, eller stikke oss…I de tilfellene er det lov til å finne frem musefella eller å klaske litt hardt til mygg og andre stikkende dyr 😀

      Ja det er moro. Har også sett på at en flue har drukket noe vi hadde sølt 🙂

      Ha en fin dag i dag…nyt sola hvis du har den hos deg 🙂

    5. Sola ser ut som den har litt lyst til å titte fram, men ikke helt. Satser på at dagen blir god uansett. 🙂
      Ha en fin en du også. 🙂

    6. Mia: Den var så dårlig at den var ikke noe farlig akkurat da 🙂 Er ikke så glad i dem når de kommer i full fart jeg heller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg