Tenker på deg som frykter….

Heihei og god morgen…eller formiddag er det blitt allerede. En time til ettermiddag 🙂 

Tok med pc, høytaler, youghurt ut i dag. 

Kom en pitteliten regnskur, bare så jeg skulle få høre den koselige lyden av at det traff markisa 🙂 


Er ikke sommertemperatur, så det er helt greit med tykk genser…Litt sånn “out of bed look” ser jeg…Hårbørsten fikk fri i dag 😀 På tide å få i litt farge innerst å ser jeg…Jaja, en annen dag….:)

Ønsker deg en fortsatt strålende Lørdag 🙂

Ta det med ro og gjør ting du vil gjøre…Vil du ikke gjøre noen ting så er det helt greit. Du har lov til å gjøre absolutt ingenting, eller noe du har lyst til å gjøre….

Det er for mye i livet som MÅ gjøres. 

Det er lett for meg å si som har det godt og lever fredelig sammen med familien og kattene. På ett sted jeg trives og har det bra. 

Mens jeg sitter og skriver så kommer tankene på alle de som IKKE har det så godt som jeg. Som lever med større angst enn meg. Som lever i forhold med bare vold og trusler. Psykisk og fysisk.

Som av en eller annen grunn har frykten som en av sine nermeste. 

Det føles feil å skrive det jeg skriver mange ganger…

Du har ikke noe valg….Du kan ikke gjøre det du vil. Du er underlagt en annen person og dens vilje. Du må gjøre mye du ikke ønsker fordi du er redd for sitt eget liv. For dine barns liv. Du kan ikke gå ut og ta bilder som jeg skriver du skal. Du har ingen gode minner fra dagen å ta med seg inn i drømmene…Du drømmer ikke, fordi det er for farlig og sovne ordentlig. Du ligger alltid på vakt og vet aldri når noe skjer. 

Jeg vet hvordan du har det og jeg tenker mye på deg.  

Jeg vet at alle nervene dine er i alarmberedskap hele tiden. 

Jeg får dårlig samvitthet fordi jeg ber deg om å gjøre ting jeg vet bare er en fjern drøm for deg. Du har kanskje ikke mulighet til å åpne ett vindu eller døra for å slippe inn litt frisk luft…Eller om du har det så er frykten så tung rundt deg at vindpustet ikke greier trenge gjennom så du legger merke til det. 

Jeg ber deg tenke hvilken farge som gir deg glede. En gledesfarge du kan finne i småting rundt deg….Du har kanskje ikke mulighet til å se rundt deg. Du har ikke mulighet til å se mer enn det lille du har inne der du er…Hvis du greier det så prøv å finne en liten ting du kan holde fast ved. Lagre bildet av det i deg, og bruk det når alt er vondt. La det bildet være med å å holde spiren inne i deg i live. 

Jeg ber deg sette pris på det du har. Hvis du ikke har noe, hvordan skal du finne noe å sette pris på. 

Jeg tenker på deg lever i frykt….Pga psykisk/fysisk vold i familien. Frykten er stor og den dukker opp overalt. Har man først følt den rundt seg så slipper den ikke taket. Det er en stor jobb å greie jage den ut av livet sitt igjen….Frykten er sterk. Den gjemmer seg en stund….Holder seg i skyggene, følger med på deg…Venter til du slapper av og føler deg trygg…Da slår den til igjen. 

Ikke i dag, ikke i morgen, ikke denne mnd eller i år..

Det er så lett å si at man “bare” må gjøre sånn eller sånn…BARE slutte tenke på det..BARE overse det…Det er jo så lenge siden. Det skjer ikke noe nå etter så lang tid. Frykten bryr seg ikke om når det skjedde. Frykten vil ha makt. Frykten vil kontrollere deg. Den koser seg der den sitter og ser hvordan du faller sammen ved den minste lyd. Den nyter å se deg knekke sammen av den minste bevegelse. Den vokser av å se deg krympe sammen til nesten ingenting…

Det er sånn det føles. Det er sånn det er å leve med frykt.

Man forsvinner mer og mer. 

 Hvordan kan vi som ikke kjenner den frykten si at “det er bare”?  

Vi som ikke er i situasjonen kan ikke på noen måte greie sette oss inn i hvordan det er. Vi kan ikke på noen måte greie tenke oss hvor stor makt frykten har. 

Den frykten jeg kjenner, det er ingenting i forhold til hva mange andre føler. Så jeg har IKKE LOV til å si til noen at de BARE skal gjøre sånn eller sånn….

Frykten er absolutt ikke BARE….Frykten er alt, frykten styrer livet, frykten går ikke an å beskrive…

Så kjære du som kjenner den frykten…Jeg tenker på deg og jeg vet bittelitt om hvordan du føler deg…Men jeg kan aldri noen sinne greie sette meg helt inn i hvordan du har det. 

I tankene mine er jeg med deg, jeg legger armene rundt deg og holder deg….Sier ingenting, bare holder deg <3 

Klemmer fra Hanne <3 

6 kommentarer
    1. Fint skrevet om et viktig tema… mange sliter veldig og blir lammet av frykten… Jeg har lett for å bekymre meg for mine nærmeste.. og det er slitsomt nok det… Men man må prøve å være her og nå og kose seg med det som er bra :)) Ønsker deg en fin dag videre :))

    2. annebe: Takk skal du ha 🙂 Har kjent frykten og vet litt om hva det vil si. Bekymringer er det hele tiden. Ulempen med å ha famile og venner..og dyr 🙂
      Det er sant. Man må prøve leve rundt det og ha det så bra som man kan.
      Ha en fin dag 🙂

    3. Helene: Tusen takk <3
      Ja det er forferdlig å ha den rundt seg.
      Tusen takk igjen 🙂 Jobber med det å ta bilder og legge ut av meg selv...Liker det ikke 🙂
      Kos deg videre i kveld.

    4. viktig tema og frykt skal mann ikke spøke med , mann må prøve å gjøre det beste ut av hver situasjon.
      Ha en flott søndag og kos deg og ta gjerne turen innom min profil
      Sissel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg