Gårsdagen er borte…

God Torsdag 🙂 

Ole hang opp flagg i går, vi hadde en bukett med røde, hvite og blå blomter på bordet. Vi sto i verandadøra og så på toget gikk forbi og vi spiste god mat….Og en is 🙂 

Men…

Jeg vet ikke hvorfor. Men jeg greier ikke få frem den gleden over dagen som jeg ser alle skriver om og legger ut bilder av i alle medier. Jeg forstår at det er en spesiell dag for Norge. Og jeg forstår det er en gledens dag. 

Men jeg greier ikke finne det alle andre viser frem i meg selv. For meg er det en helt vanlig dag. Bare at det er ett lite øyeblikk med korpsmusikk ute i veien her da….Det skjer ikke hver dag 🙂 


Ole passet på at flagget kom opp. Det er flere år siden det fikk komme ut av uteboden. Når man har bodd sammen med en i mange år som absolutt ikke har brydd seg om 17. Mai (og jula) og vært flink til å fortelle hvor negativ han var til det. Så tar det litt tid å finne tilbake til gleden med sånne dager igjen…Får jobbe litt med det fram til jula i år, og 17. Mai neste år 🙂 





Jeg har jo fått være med litt på feringen i Bergen da og litt i Oslo…Fikk masse snapper og filmsnutter av jentene mine i Bergen. De har storkost seg i fint vær med masse is og lek….LS hadde fått ny bunad av morfar og gikk i skoletoget for første gang…Bunaden til M sydde mora mi til Tonje da hun var 4 år. LS har brukt den til nå og i år var det M sin tur…Det er kjempegøy at alle 3 har brukt den. Håper det blir mange jenter videre fremover i familien som kan pynte seg med den 🙂 

Fikk også ett kjempefint bilde av Stian som var på jobb i Oslo. Regner med det var stemning der å i går 🙂 

Så sånn sett så ble det litt fering. Selv om det ble gjennom snapper 🙂 

Heldigvis er 17. Mai over for denne gang og det er ett helt år til neste gang….Det er for mye glede for meg den dagen…alt som skjer er langt utenfor min komforsone. Langt utenfor det jeg greier finne frem i meg selv. 

Dagen i dag er fin…Det er grått og regn, litt kaldt. Butikken er åpen og det er biltrafikk nedi veien her…Hverdagen…..Jeg liker den jeg, alt er tilbake til normalen igjen 🙂 

Ønsker deg en riktig god dag i dag. Ta vare på deg selv og samle sammen noen gode minner som du kan ta med deg videre….

Klemmer fra meg <3 

8 kommentarer
    1. Håper du finner igjen gleden over dem begge! 🙂
      Jeg elsker dem. <3
      17.mai for det dagen står for. I taknemlighet og glede over at våre forfedre gav oss den fantastiske gave å leve i et trygt og godt land.
      Jula fordi det gir masse rom for kreativitet og skaperglede.
      Stor klem tilbake

    2. Jeg er ikke så dreven i denne bloggingen, så jeg lurer på om det finnes en måte å se hvem som liker innleggene mine?
      Vet du det?
      Og kan man sende private meldinger til noen?

    3. Ei_heks: Hei 🙂 Nei tror ikke det går an å se hvem som liker. Da må du inn på facebook. Der tror jeg det står navnet på de som har likt av de du har på vennelista der.

      Du kan trykke på det brevet øverst der kommentarene vises. Det er private mld. Så at du kan få fram de du følger der. Men er usikker på om du kan skrive privat mld til de du ikke følger.

    4. Ei_heks: 😀 Nåja, ikke så mye hjelp i det. Det er litt mer hjelp her kanskje

      http://faq.blogg.no/

      Jeg har brukt den en del. Også bare googler jeg ting jeg lurer på. Det er nesten alltid andre som har lurt på det samme, så det kommer opp ett svar 🙂

      Nyt dagen 🙂

    5. Tusen takk! Skal sjekke. 🙂
      Ble forresten inspirert av bildene dine til å legge ut bilder av min vakre (rotweileren min). Ellers er det for det meste den litt mer iltre og engasjerte delen av meg som får regjere i bloggen min. 🙂

    6. Ei_heks: Så fint 🙂 Var inne og så på bildene. Nydelig veskehund 😀

      Det er godt å ha ett sted man kan skrive det man vil, uten å bli kritisert…nesten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg