LITT KRYDDER I HVERDAGEN…..

Da har de endelig fått flytte ut av de små pottene sine. Nå har de god plass til å strekke ut røttene 🙂 

Rosmarin, Basilikum og Timian….Stakkars Koriander var blitt vissen. Jeg var for treg med å plante de ut. Det ser veldig mye ut. Men er bare en plante av hver. Delte de opp og håper de ikke dør av det 🙂 

Leste det i går at man skal styre unna butikkplantene hvis man vil ha noe som varer lenge….Så vi får se om de har rett 🙂 


Også så godt det lukter når man holder på med disse plantene. 

Vi må komme oss til gartneriet å så vi får kjøpt Stemor og andre blomster å ha i hagen…

På tide å spise middag. Pølse med lompe og ei stripe ketchup 🙂 

Ha en fortsatt fin kveld. 

Klemmer fra meg <3 
Facebook: bilderogtanker

16 kommentarer
    1. Deilig å ha litt urter selv.. i år har jeg gressløk og kruspersille .. noen ganger får jeg det til..andre ganger ikke.. spennende i alle fall :))

    2. annebe: Ja det er det. Det er det som er moro. At man aldri vet hvor vellykket det blir 🙂
      Skal kjøpe salatfrø i morgen og så det å.

    3. Helene: Skulle sådd, men er så utålmodig. Det tar så lang tid før det blir noe som kan brukes 🙂
      Lukta er veldig god ja. Ha en god kveld du å 🙂

    4. vorden: Kjøp deg noen planter fra butikken også deler du dem og planter i større potter. Jeg har fått det til før så tror det går nå å 🙂

    5. Så flotte! Jeg bruker mye friske urter i matlagingen, men mine blir bare mindre og mindre fortere enn jeg klarer å bruke dem. Tror jeg har røde fingre (komplementærfargen til grønne). 😀

    6. Ei_heks: Jeg håper det skal bli flere store når jeg delte dem 🙂 Blir spennende.
      Jeg prøver å bli flinkere til å bruke det. Men er alltid litt usikker på hva som passer til hva.
      Når det gjelder blomster så har jeg fått grønne fingre med årene…Også tror jeg jeg har ei dame her som rusler rundt her og passer på blomstene 🙂 Og hun hjelper meg med krydring av maten….Jeg har ikke sett henne, føler hun traller og synger på kjøkkenet 🙂

    7. Kanskje det er meg som krydrer og traller (hvis trallen har noen falske toner)? 😉 😀 😛
      Kommer du hit og gir urtene mine en peptalk? 😉

    8. Høres bra ut. Jeg er ellers sikker på at noen kommer innom hver natt og bytter ut alt jeg har av planter med noen som er litt mindre og litt slappere. 😀 😀 😀
      Ha en flott 17.mai. 🙂

    9. Ei_heks: Det er litt slemt gjort av den som sniker seg inn og bytter om…Legg opp snubletrå, så fanger du dem 😀 Ha en strålende dag i morgen 🙂

    10. Takk! 🙂
      LOL
      Skal prøve! Men det værste er egentlig den der gamle damen som stiller seg foran meg i speilet og som jeg er sikker på at stikker av med hjernen min i blant! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg