Lese mellom linjene…

Dette har jeg tenkt på de siste dagene. 

Lese mellom linjene.

Vet ikke om det er bare meg eller om flere gjør det.

Men jeg er ekstrem 🙂 

Det er utrolig mye som blir sagt som ikke blir sagt. 

Jeg kan spørre sambo om noe og han svarer “neida” eller “joda”…..Det er jo egentlig ett greit svar. I mitt hode blir det til noe mye mer…

“Sitter du godt”..”jada”……I mitt hode…”nei jeg sitter ikke godt men siden du lener deg inntil meg og vil sitte sånn så holder jeg ut..Det gjør ikke noe om både armer og ben sovner og det er ubehagelig og vondt….Bare sitt du”…

“Ville du gjøre det”..”neida”….I mitt hode…”ja, egentlig så ville jeg gjøre det. Men siden du bare gjorde det så får jeg godta det. Jeg trenger ikke gjøre noe jeg så lenge du gjør det”.

Jeg spør om hjelp med noe og den jeg spør sier ja…Da setter det i gang. I mitt hode blir det til “Okda, men egentlig så har jeg ikke lyst. Det var noe annet jeg skulle gjøre, men siden du spør så får jeg gjøre det da” Så er det en stemme i hodet som sier “Du kunne jo giddi og gjort det selv. Det er ikke så vanskelig eller harde jobben. Du kunne prøvd i hvertfall”

Det gjelder ikke bare nei og ja svar. Alt blir i mitt hode så veldig mye mer enn det som blir sagt…

Hjernen analyserer alle ord, kropsbevegelser, hvordan det blir sagt. Absolutt alt ved den andre personene blir lagt merke til og analysert i full speed…Så legges alle de ordene den andre ikke sa til i svaret. Og i mitt hode da så får jeg ett helt annet svar enn det som ble gitt…

Er det mulig….:) 

Det irriterer meg. 

Hvorfor er det så vanskelig å bare godta ett svar som det det er og ikke tro det er mer bestandig? 

Sånn som i taxi på Tirsdag. Sjåfør fikk en mld om en tur….Han ringte til sentralen og sa at han ikke rakk den….Mannen på sentralen sa at han skulle gi bort den turen og lurte på om han skulle gi bort den turen til der vi bor også….De flira og lo godt også la de på….De sa ikke noe om hvilken dag det var eller om det var AM eller PM..

Men…

Da vettu….Da jobbet hjernen min på høygir….Det er utrolig hvor mye de fikk sagt med det lille de sa….I mitt hode da så var det oss de lo av. Han ville egentlig ikke kjøre oss, men hadde ikke noe valg…Sjåførene som har kjørt oss sitter sikkert og prater om hvordan vi er og flirer. Jeg regner jo med at de har kunder de har det moro med, så hvorfor ikke oss….Stakkars mann tenkte jeg og gruet meg til turen i dag fordi jeg tenkte det var han som skulle kjøre igjen…

Forstår jo det at det er bare hjernen min som tuller og som lager historier. Og at jeg alltid har vært sånn….Snakket med samboer om dette og han bare ler av alt jeg hører han si som han ikke sier 🙂 Og som han sa…..Det er flere sjåfører enn han ene i det selskapet, så hvis han ikke vil ha en tur så kan han si nei til den….

Mulig han har rett i det 😀 Vi hadde en ny sjåfør til Kongsberg i dag tidlig. Og da vi skulle hjem så var det han fra Tirsdag…Da han så oss så smilte han og pratet. Det så ikke ut som han ble lei seg for at det var oss 🙂  

Hva med å bare godta det folk sier og tenke……sånn er det bare…og det er ikke noe mer i det enn det personen sier….

Får lyst til å skrike meg selv inn i øret og riste meg hard og lenge……:D Men det er vel ikke lov 🙂 

Tenk om det kunne vært sånn at alle bare gikk med armene rett ned, sto med føttene godt plantet i bakken, ikke hadde noen ansiktsutrykk og ingen tonefall i stemmen….DA hadde det vel ikke vært noe å lese/høre mellom linjene vel 😀 

Jaja…Sånn er nå jeg og det ække greit skal jeg si deg 😀 

Er det no rart det blir litt kaos i hue i blant og tankene lager noen kjedekollisjoner….Men det ække min skyld…Det er alle andre sin feil som ikke kan gi utfyllende svar….Helst si både for og i mot det de mener og ordentlig begrunnelse for at de svarer akkurat det sier 😀 

Tror ikke hjernen min hadde vært fornøyd da heller….Den har jeg nok fått for at den skal plage meg med alt tullet sitt…Alt den sparer på av unyttige ting, og alt den analyserer….Det er vel bare å godta og leve med…:D 


Klem fra meg <3 

 

10 kommentarer
    1. Høres litt ut som en høysensitiv hjerne. På bloggen min har jeg en egen kategori om høysensitivet 🙂 Hvis du vil lese om andres kaoshoder. Hos meg er det blitt roligere med årene heldigvis. Jeg har lært meg mer at det som står mellom linjene trenger jeg ikke bry meg med 🙂

    2. Redneckfrue: 🙂 Godt det finnes flere 😀 Ja det blir mye tanker som ikke helt er positive og riktige (ifølge samboer`n) 🙂

    3. Mariann Sæther Tokle: Jeg har tenkt på det med høysensetivitet. Men ikke lest så mye om det..Kjenner jeg tar inn veldig mye greier som ikke tilhører meg. Tanker, følelser og vondter…
      Jobber med å sortere litt og finne roen uten å bry meg om alt utenfor meg selv 🙂
      Jeg skal gå inn på bloggen din og lese litt om det ja…tusen takk 🙂

    4. ..kan nok være mye rart som er grunnen..er også sånn at jeg overanalyserer og leser 300 ganger mer ut av et svar enn nødvendig..men nå skal det jo også sies – enten man liker det eller ikke – vi kvinnfolk er eksperter på å overanalysere og overreagere..trur det er en av grunnene for at nå mannfolk blir uenig, løser de det ofte med å bruse litt med fjærne og gjerne en nevekamp – mens vi – vi går å surmuler og griner og spekulerer og legger planer og er så hevngjerrige at fy.. 😉 Men det var nå min mening, da..hehe 😉

    5. Mariann Sæther Tokle: Jeg har vel noen evner jeg både tror på og tviler på 😀 De kommer også blir de litt borte igjen. Stresser det ikke. Har lært en del av de på den andre siden når jeg har snakket (lest bilder) med dem 🙂
      Det er spennende.
      Jeg er åpen for alt, men samtidig lukket…Det er noe i meg som stenger for å gi meg helt over til det jeg kan. Vet ikke hva 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg