God Mandag, endelig er Mai her…

1. Mai og våren er kommet med sol, varme og litt vind..Akkurat sånn den skal være….Synes jeg ser våren danse gjennom hagen her. Inn på verendaen og en liten tur inn på stua. 

Hun er lett på foten. Danser bortover med ballerinasko og bomstrete sommerkjole. Og en hvit lett strikkajakke, siden det ikke er helt varmt ennå. Hun stryker over huden min og gir meg lett gåshud. Hvisker “heihei, nå er jeg her” i øret mitt. Hører henne le en trillende latter i det hun svever ut døra igjen 🙂 Ser henne stryke seg inntil trær og busker, over gresset og innimellom alle de små husene til innsektene. Hun puster forsiktig på dem og gir dem god energi. Blåser varm vårluft inn i det nye livet som er på vei i naturen. Rusker litt i fjæra til småfuglene. Hun strekker armene i været og tar en piruett før hun svever videre 🙂 Sier ikke farvel, men på gjensyn.


Epletreet til Stian (eldste sønnen). Han plantet en stein fra ett eple han spiste for noen år siden. Det var to, men ett døde i vinter. Jeg glemte å ta de inn da det ble kaldt…Heldigvis har det ene greid seg og kommer med masse nye fine skudd 🙂


Jeg har aldri sett ordentlig på Tujaen før. De har bare vært to store trær ute i hagen her. Med den nye linsa så oppdaget jeg den for første gang på ordentlig…Se så fin 🙂  Mange bittesmå blader er satt sammen og blir til grener på ett tre. De passer perfekt i hverandre.

Skinnende blanke.

Potta med Stemor har fått komme ut på verandaen og står der og soler seg…Våren pustet litt på den og blomstene begynner å strekke seg mot sola 🙂

Håper du har hatt besøk av våren i dag du å. At hun tok med seg sol og litt varme til deg. Lukk opp vindu og dør så tar hun seg en liten tur inn og stryker deg over kinnet 🙂 

Ønsker deg en fortsatt fin dag. 

Klemmer fra meg <3 

2 kommentarer
    1. Har nok ikke hatt besøk av den milde varianten av våren i dag – kanskje storebroren, med regn og piskende vind..men vår er vår 😉 Nydelige bilder du har tatt =)

    2. Helene: 🙂 Usj, håper lillesøstra kommer til deg snart å…Det er sant. Vår er vår og den må nytes 🙂 Tusen takk og ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg