Sol ute sol inne…..

God morgen fra meg 🙂 

I dag skinner sola her. Deilig 🙂 
Tobias måtte bare kose litt 🙂

Også er pc så god og varm og sitte på 😀

Tusen takk for kosen sa han og lot meg ta ett ordentlig nærbilde 😀

Dette er Kløver. Blir fine burgunder kløverblader og hvite blomster. Fikk noen bittebittesmå løker av mora mi for flere år siden. Den står ute i gangen og får ikke vann hele vinteren. Jorda er knusktørr og det er ikke liv. Så får den komme på stua og får en skvett vann på våren. Etter 2-3 dager så begynner den å spire 🙂 Vet andre planter også er sånn. Men jeg legger ikke merke til de som står ute..Denne er lettere å se forandringene fra dag til dag 🙂 I går var det ikke liv i det hele tatt. I dag er denne lille stilken på vei opp <3 Bare det blir varmere i været så skal den få komme ut og pynte på hagebordet.

Lykke er å sitte og se ut på furua som står utenfor verandaen. Det blinker i rødt og gult hver gang Rødstruper, Bokfinker og Gulspurver setter seg ned for en liten hvilepause 🙂 Noen ganger lyser det ordentlig opp i rødt når Dompapen setter seg ned litt. 

Ønsker deg en fortsatt fin dag. Gjør noe du har lyst til å gjøre 🙂 

Ta vare på deg selv. Er du sliten og ikke orker noe, så husk at det er lov det å 🙂 Når man leser alt andre greier få til i løpet av en dag. Og alle disse “gode rådene” som står på face og andre steder. Alt man må gjøre for å få et “bra liv”….Så føles det litt som at det ikke er lov å ha en tung dag en dag bare med seg selv. Man må være sosial, ha en jobb og fylle fritiden sin med masse aktiviteter…..Tror ikke på det jeg da. At man får ett så mye bedre liv da…Det eneste som skjer er at man overkjører tankene og følelsene sine. Noen ganger MÅ man sette seg ned og bruke litt tid på seg selv. På det som er vanskelig å dele med andre. Jeg tror mange rømmer fra seg selv. Men den eneste du aldri kan rømme fra er deg. Deg selv sitter rolig og venter. Venter på at du skal roe ned. På den dagen du sitter for deg selv og det er stille rundt deg. Da kommer deg selv frem og prøver fortelle deg hva den tenker på. 

Du kan godt prøve å rømme igjen ved å gå å en tur. Ringe noen. Du gjør alt for ikke å være alene med deg selv. Men du slipper ikke unna. Deg selv er der. Er tålmodig, trekker seg tilbake og venter. Deg selv maser ikke, bare prikker deg på skulderen i blant for å vise at den er der. Spør forsiktig “har du tid til meg…Vil du høre litt på meg nå”…

Hvis du lukker øynene og lytter så kan du høre en tynn, sår liten gråt inni deg…Du kan se deg selv sitte langt der inne, i mørket. Naken med knærne trukket opp, armene rundt leggene og hodet gjemt mellom knærne..Du kan se deg selv riste…Deg selv er kald og ensom og savner deg veldig…

Ta deg tid en dag og sett deg ned…Legg armene rundt deg selv der langt inni deg og lytt til hva deg selv har å fortelle..Gi deg selv varme, litt lys. Legg ett teppe av kjærlighet rundt den lille kroppen inni deg.

Lytt med hjertet.

Du har lov til å føle du har ett godt liv…Helt alene med deg selv 🙂

Klem fra meg <3

9 kommentarer
    1. Hmmm …. de der ordene dine traff et eller annet inni meg gitt. Jeg er vel ei sånn som har klart ALT, ALLTID, og kjente aldri etter. Enda mindre hørte etter. Spør du meg nå, så var dette en gedigen tabbe … som jeg forsøker å komme meg ut av nå. Og det er jaggu ikke lett!

    2. Marit: Uff, vondt å høre hvordan du har det. Nei det er ikke lett å komme ut av. Andre forstår heller ikke at man ikke greier alt lenger.
      Håper du får hjelp og har folk rundt deg som forstår 🙂
      Klem.

    3. Jeg velger å tenke på å være min egen beste venn, og prøve å stelle pent med meg selv. Vær din egen beste venn, da har du den for alltid. ;0)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg