Noen irritasjoner i dag…nyheter….

Hmm…Har lest litt i sol.no nyheter i dag og det er mye man kan lure på og irritere seg over 🙂 Det er jeg flink til når jeg er i det rette humøret…Er litt trøtt og da kom det humøret kastet på meg 😀 

Lurer….Når Expert har gått med underskudd i mange år og så bytter navn til Power..Da skal visst underskuddet snu og salget vil skyte i været…Rart hvordan bedrifter det går dårlig med bare kan slå seg selv konkurs, bytte navn og starte opp igjen uten problemer….

Hvorfor er det ikke mer kontroll på hva som legges ut på facebook? Folk tar livet av, misshandler og voldtar folk for åpent kamera…Vet det er vanskelig å kontrollere. Men da må det bare bli slutt på direktesendingene da…Synd det skal gå utover alle at noen mennesker er helt skrudd i hue og skulle vært sperret inne. 

Jeans…..med glidelåser både foran og bak, oppover og nedover….Hva er poenget? Er det fint? Beklager hvis noen har sånne og bruker de….Men jeg greier ikke se hva som er fint med glidelås i rompa…Det må da være forferdelig ekkelt å sitte med de buksene på….Usj…

Også er det en som har sett “døden i hvitøyet”…..igjen…..Hvorfor kan ikke folk prøve tenke på andre enn seg selv? Meg først, jeg skal frem, jeg skal ikke ha noen foran meg…..Er det mulig…….Selv om du ikke bryr deg om ditt eget og de du har i bilen med deg sitt liv….Så er det noen som bryr seg om dere og de dere møter på veien….Prøv å tenke litt på de…Tenk på hvordan de har det når de får beskjed om at du har forårsaket en alvorlig ulykke, blitt alvorlig skadet eller er omkommet…Bare fordi du MÅTTE forbi midt i den svingen, eller på sletta med en møtende bil du trodde du skulle rekke…SKJERP DEG….

Forsøplingen langt uti de arktiske hav…..og sikkert alle andre hav…og på land….Hvorfor er det så vanskelig å ta med seg søpla si når man er ute. Hvorfor er det sånn at det kan stå ei søppelbøtte der, men folk gidder ikke gå bort og kaste. Det er bare å la det ligge så forsvinner det…..Det jøkke det vettu…Det blir liggende også kommer dyr og spiser det…Det lukter godt og de tror det er mat….Naturen sliter med å leve pga all søpla som klumper seg sammen både på land og til vanns…TENK LITT…

En annen ting….Det sto ikke noe om det i avisene…Men det er en ting jeg irriterer meg grenseløst over når jeg er ute å går tur…Alle disse små svarte hundebæsjposene….Hva er greia med det? Du som har hund og bruker penger på å kjøpe disse posene….Hvorfor tror du du bruker de når du plukker opp bæsjen? Er det for at du ikke skal kline til hendene dine? NEI VETTU…..De er ikke ment som en beskyttelseshanske så du ikke skal kline deg til….De er ment som en pose du skal plukke opp møkka etter bikkja di i…Så skal du knyte igjen posen og ta den med deg…Ser du en offentlig søppeldunk på veien så kaster du den oppi der….Hvis du bommer og den detter på bakken så plukker du den opp igjen og prøver en gang til….Hvis det ikke er noen dunk på veien så tar du posen med deg hjem og kaster den i din egen dunk…..IKKE SANT….

Også er det dette med sluttpakker….Hvorfor er det noen som får det? Det har jeg aldri skjønt…..Hvorfor får ikke alle som må slutte i en jobb det? Hvorfor skal sjefer som sikkert har tjent drøssevis med penger de årene de jobbet og som muligens får en ny godt betalt jobb igjen om ikke lenge, flere millioner i sluttpakke……..Jeg forstår det ikke….Regner med det er veldig mange vanlige arbeidere som har jobbet hardt hele livet, aldri tatt seg fri, gått på jobb selv om de har følt seg dårlig. De har vært gode arbeidere. Gjort det de fikk beskjed om og aldri sagt imot. Får de sluttpakke hvis de må slutte? 

Oljefondet har nådd en ny milepæl….Jeeej, nå ble jeg glad…..Eller….Hva er poenget med dette oljefondet? Hva skal det brukes til? Hvilken generasjon sparer de til tro? 8000 milliarder kroner…Det er litt det. Tirsdag ettermiddag så var det verdt runt 1,54 millioner pr innbygger…Jeeej igjen….For en glede å vite det…Eh, jeg ville nå heller sett de pengene bli brukt på noe jeg da. Annet enn å vite at de står der på den kontoen for å sikre fremtidige generasjoner…Sånn som verden ser ut i dag så er det ikke sikkert det blir så mange flere generasjoner…..Hva med de som er gamle i dag og som det så fint heter “bygde landet”….Skal ikke de få noe igjen for det…Annet enn sykehjemsplass…hvis de er syke nok da og fyller kriteriene for å få plass…Og får de plass så må de jammen meg betale mye av pensjonen sin i kost og losji….Noen steder er ikke kosten verdt det de betaler for det….Nei…Er ikke enig i at alle de ca 8000 milliardene skal spares. 

 NRK og disse minutt for minutt seriene sine…..Hva er det for? Nå går reinflytting minutt for minutt……Jeg vet de slår an og folk ser på…Det sier i hvertfall NRK og de som holder kontrollen der..Og det selges visst til utlandet og greier…MEN….nå må de gjøre noe med den lisensen de skal ha….Er  noen av betalerne blitt spurt om de vil være med på å sponse alle disse minuttprogrammene? 

SNØ…Hvordan kan det komme like overraskende på folk samme når det kommer? Hadde det snødd i juni eller juli så skulle jeg vært enig i at det hadde vært overraskende…Men alle de andre mnd i året så er det ikke helt unormalt….tror jeg….Hva er det med folk at de MÅ skifte til sommerdekk med en gang snøen forsvinner, og da skal de absolutt ikke sette de på igjen hvis det skulle kommer mer….Nei da tar de sjansen og drar ut allikevel….De skal jo BARE på jobb, butikken eller besøke noen….det sjer ikke noe på den korte turen….DUMME mennsker….”Politiet vurderte å ta lappen til alle som kjørte med sommerdekk”………ER det noe å vurdere? 

Jaja, det var litt av nyhetene på sol.no i dag 🙂 

Må si at jeg har ikke satt meg helt inn i alle sakene og dette er mine tanker etter å ha sett oveskrifter og skumlest litt..Ikke bare i dag men mange ganger før å, så jeg har muligens fått med meg mesteparten av sakene sånn litt etter hvert 😀 

Hvis noen tar noe personlig så var det ikke meningen, da beklager jeg 🙂 

Humøret er bedre da så det hjalp å få det ut. 

Ønsker deg en riktig god kveld og en god natt. Ta godt vare på deg selv og de rundt deg. Ta med deg ett lite godt minne fra dagen inn i drømmen. 

Klemmer fra meg <3 

8 kommentarer
    1. Det finnes de tingene man kan gjøre noe med, og de tingene man ikke kan gjøre noe med. Jeg pleier å starte med en slik førstesortering. Lite tips. ;D

    2. irenglede: Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om ting. Det som skjer det skjer 🙂 Fant ut dagen etter at det var en grunn for at ting var litt mer irriterende enn det bruker være…Egentlig så har overgangsalderen gjort sitt…Men etter en del mnd uten noe tull bestemte kroppen seg for å gi meg ett lite tilbakeblikk på ungdommen 😀 Håper det var siste krampetrekningen og at kroppen forsoner seg med at den tiden er forbi 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg