Hvis morgendagen aldri kommer…

For hvis morgendagen aldri kommer
Og jeg stille sovner inn
Hvilke minner vil du ha igjen
Hva husker du meg for
Inn i fremtiden
Hvilke bilder ville brennes fast
Og bli til glede eller til last
Hvis livet dømte meg med strengeste dom
Og morgendagen aldri kom

En veldig fin sang. 

Får en til å tenke på hva man har utrettet i livet sitt. Hva man har gjort for å minnes. 

Er jeg flink nok til å legge merke til andre mennesker. Til å se det de gjør. Til å legge merke til de små tingene som kanskje ikke betyr så mye akkurat der og da. Men som jeg vil savne hvis de blir borte. 

Er jeg flink nok til å gi andre de små tingene. 

Ett smil…Si til noen at “i dag var du fin på håret” eller ” den genseren kledde du”. 

Spørre “hvordan har du det i dag” og vise at jeg er interessert i å høre hvordan personen har det. Ta meg tid til å stoppe opp en stund og lytte. 

Jeg tenker at…“Det du vil andre skal gjøre mot deg, skal du gjøre mot dem” er en viktig leveregel. 

Men greier jeg følge det selv…

Jeg vet ikke, men håper 🙂 

Hvis morgendagen min ikke kommer….hva vil jeg bli husket for…

Minner er vel like forskjellige som det finnes mennesker. Det går ikke an å si noe om det tror jeg. Men vi kan tenke på hva vi vil andre skal huske og prøve leve etter det. 

Være blide og greie. Ikke baksnakke og sladre. Ikke snakke nedsettende til andre. Gi en fin kommentar enten på nett eller virkeligheten. Tenke på hva vi ønsker andre skal gi oss av gode minner om dem, også må vi gi andre de gode minnene vi vil de skal ha om oss.

Den dagen jeg er borte så håper jeg ingen sitter igjen med så altfor mange vonde minner om meg. Jeg tror selv jeg for det meste er grei og snill. Men det er ikke alltid lett å se hvordan egen personlighet og oppførsel er. Tror vi har litt lett for å pynte på det i våre egne hoder 🙂 Det er ikke lett å finne middelveien….Ikke for snill og ikke for slem….Bare akkurat passe av begge deler. 

Jeg tror det er noe vi trenger tenke på en gang i blant…

Hvis morgen dagen ikke kommer…

Hva vil du huskes for da? 

Ønsker deg en riktig god natt. Husk å ta med deg ett lite godt minne fra i dag inn i drømmen. Og mal litt med penselen for å få frem farger i livet ditt. Mal sjelen din, tankene dine. Mal gårfargen/mørket inni deg i farger du liker, motiver du har lyst til å se 🙂 

Klemmer fra Hanne <3 

10 kommentarer
    1. Hmm, viktige tanker dette her. Og kanskje noe mange ikke tenker over i det hele tatt. . . Ha en riktig god natt 🙂

    2. suttung: Takk <3

      Jeg kan jo si det at utifra det lille jeg har blitt kjent med deg gjennom det du skriver og bildene du legger ut. Så ville jeg husket deg med glede. Tenke på kjærligheten du viser gjennom bildene og ordene dine. Lærdommen du gir til oss som leser. Omsorg for våre nermeste og naturen. Det er viktig i livet og det gir du mye av gjennom bloggen din 🙂 Det er godt å lese innleggene dine. Sorgen, trøttheten og gleden over det du gjør. Livet. Takk skal du ha <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg