Gammel kjærlighet ruster ikke…

God kveld 🙂

Hvordan har dagen din vært? 

Apoteket hadde tilbud på negle reparerer greier 🙂 Det måtte jeg jo ha. Neglene mine knekker, sprekker og skaler av lag for lag. Men nå…nå skal det bli fint vettu 🙂 Nå skal jeg få sterke fine negler som tåler neglelakk…Har aldri brukt sminke, men farge på neglene det er greit. Eller da jeg giftet meg så måtte jeg sminke meg visst sa friserdamen jeg var hos…..Hun lurte på hva jeg hadde med og jeg bare så på henne. Jeg visste ikke at jeg trengte det og skulle ha med meg noe sånt. Så hun måtte si hva jeg skulle ha også gikk jeg i en annen butikk og kjøpte. Hun sminket og friserte..det ble så fint atte. Det var første og siste gang jeg hadde på det…:) 

Hvis ikke neglene blir bra nå så vet ikke jeg 🙂 

Spaghetti og kjøttboller til middag og dette til dessert…..Det var lite jordbærsmak og mye sur smak. Så hadde litt sukker og sjokoladesaus over. Da blei det godt 🙂 

Jeg har vært frisør i dag og klippet litt hår av Ole 🙂 Tok ikke så mye, bare ett par cm. Også barberte han av nesten alt skjegget. Så nå har jeg nesten fått en ny gubbe 😀 Forandring fryder…..

Da vi gikk på Bjerkely (folkehøyskolen) så var han høy og med kort mørkt hår. Nå er han fortsatt høy, men håret er blitt langt og grått (sølv fikk jeg beskjed om) . Vi gikk på Bjerkely i 83/84. Var veldig gode venner der, ble aldri noe mer. Og han fortalte ikke før i ett brev lenge etter vi sluttet at han hadde vært forelsket i meg hele året og i årene etter 🙂 Jeg var vel litt mer flakkende tror jeg…Det var da så mange gutter det atte det var ikke lett for ei 16 år gammel jente å være forelsker i bare en 😀 Byttet litt på etter humøret tror jeg…..Når jeg tenker etter så er det litt sånn hverdagen min er nå å. Ting skjer etter hvordan humøret er 😀 

Jaja….

Vi har hatt litt kontakt med hverandre i årene etter skolen. Vi bodde forskjellige steder og møttes veldig sjelden. 

Men så i fjor i Mai tror jeg det var da var jeg hos barnebarna mens datteren min var på en tur. Jeg sendte Ole en mld på face og spurte om han ville treffes på Vestkanten (Bergen, Loddefjord) Joda, det ville han og vi skulle møte ei til som også gikk på Bjerkely med oss. Ole og jeg møttes litt før hun kom og vi satt på en benk og så på barnebarna lekte…

Det var veldig koselig å se han igjen og praten gikk greit. 

Barnebarna skulle spise på McDonalds og jeg skulle vaske av hendene deres med våtservietter. De lå i sekken til Ole og da han ga de til meg så skjedde det noe. 

Etter det så satt han fast i hodet og jeg fikk han ikke ut 😀 

Jeg sendte en mld og sa det og fikk positivt svar tilbake….Jeg dro hjem til Østlandet og vi snakket sammen hver dag på tlf. Plutselig etter noen dager var det bestemt at han skulle komme på besøk noen uker og det gjorde han. Det ble fort bestemt at han skulle reise tilbake og hente de tingene han trengte og flytte hit 🙂 

Sånn ble det….

Så ordtaket “gammel kjærlighet ruster ikke” det er veldig sant 🙂 

32 år er da ingenting <3 

Det tok 32 år fra vi så hverandre for første gang på Bjerkely til vi møttes igjen i Bergen 🙂

Ikke gi opp kjærligheten, den kan finnes mye nærmere enn du tror . Og den kan finnes i ett mennske du har kjent lenge, men aldri helt sett. Noen gang er så må man bare ta sjansen og hoppe i det. 

Er det feil så lærer man av det og vet litt mer til neste gang man møter noen…….Er det rett så har man gjort noe bra for seg selv og kan jobbe videre med å ta vare på det og begynne å leve 🙂 

Ta vare på deg selv og de du har rundt deg. Husk å ta med deg ett lite minne fra dagen inn i drømmen. 

Klemmer fra meg <3 
 

9 kommentarer
    1. Syns jeg kunne skildre med bilder da du beskrev innlegget ditt 🙂 Er fantastisk å få igjen en gammel flamme ♥ Håper du får en fin dag videre (litt sent å kommentere) 🙂

    2. May Ellinor: 🙂 Takk for koselig kommentar. Ja det er findt å finne igjen en god venn som jeg ikke skjønte var mer før så mange år etter 😀 Litt treg kan man si.
      Det blir nok en fin dag, bare jeg kommer meg i seng snart 🙂 Klokka går så fort om kvelden 🙂 Ha en fin dag du å.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg