Noen ord på slutten av en langfredag….

Hei igjen 🙂 

Hvordan har dagen din vært? 

Vi har hatt det stille og rolig. Det er så deilig at alt er stille både ute og inne. Sola og skyene har sloss litt om himmelen i dag 🙂 

Jeg har funnet noen ord jeg synes er fine og kanskje lærerike. Det kan jo hende du føler de gir deg noe å, derfor deler jeg de med deg. 


Noen ganger kan det minste skritt i riktig retning

ende opp med å bli det største skrittet i livet ditt.

Gå  på tå hvis du må, 

Men gå skrittene. 

Alle vil ha glede

Ingen vil ha smerte. 

Men du kan ikke få en regnbue 

uten litt regn. 


Aldri la det du ønsker deg

komme i veien for det du allerede har. 

Aldri døm noen på bakgrunn av hva andre sier.


Jeg er en sterk person, 

men en gang i blant skulle jeg ønske 

noen holdt meg i hånda og sa

alt vil bli bra….

Dette er ord jeg tenker er viktige å ta med seg i livet, viktige og tenke på i møte med andre mennekser. Vi har alle våre problemer. Mine problemer kan være små for deg. Men for meg så kan de være altfor store til at jeg greier komme meg over på egen hånd. 

Kanskje den personen du møter på vei til butikken, skolen eller jobben har mye å tenke på. Smil og si hei. Det kan forandre hele dagen til den personen. Det er ikke så mye som skal til i en mørk hverdag. 

Du kanskje er lyset i enden av tunellen som den andre trenger for å finne veien gjennom. 

Ett lite HEI, det har du tid til. Det er ett så lite ord for deg, men det kan bety all verden for den du møter, en medelev eller en kollega. 

Ett smil i ett ansikt kan være som det fineste maleri for en som har en tung dag. Det kan være lyset som får spiren i personen til å begynne vokse. 

Tenk på det når du er ute neste gang 🙂 

Gi en bitteliten del av deg selv og tenk på at det kan gjøre en veldig stor forskjell i den andres liv. Kanskje det gjør at den andre smiler og sier hei til noen den møter som igjen gjør det samme og sånn går det hele dagen. Tenk på hvor mange du har gitt en bedre dag når kvelden kommer 🙂 

Ta vare på deg selv og legg merke til de små tingene. Det er ofte de som gir mest mening og størst forandring. Ta med deg ett lite godt minne fra dagen inn i drømmen. Og mal ett strøk med penselen. Begynner det å bli ett bilde etterhvert? 

Sove godt og drømme søtt. 

Klem fra Hanne <3 

 

8 kommentarer

Siste innlegg