Vil du bli med på en tur over fjellet til Bergen…

God morgen til deg 🙂 

Kjenner nå når det blir vår og varmere i været at jeg har veldig lyst på bil og en tur til Bergen igjen. Det er så fint over fjellet. Stoppe flere steder og se rundt og ta bilder. Det er ferie og frihet det 🙂 


Elsker fosser 🙂 


Håper vi får tatt en tur i løpet av sommeren. Selv om det må bli med tog. Det er fint det å, men litt vanskeligere å få tatt bilder. Har ikke prøvd, men tror ikke de stopper der jeg ser store steiner på en åker eller en blomst som vokser opp av stein…Eller ved en av fossene 😀 

Følelsen jeg får når toget stopper på Finse er befriende. Vet ikke hvorfor, men da føler jeg at jeg hører til. Følelsen blir sterkere jo lenger vest vi kommer. Voss er ett sted jeg føler jeg kunne bodd, der er det noe som kjennes riktig. 

Og når vi kommer til Arna..da..

Da føler jeg glede. Tror jeg egentlig skulle vært født på Vestlandet. Usikker på hvor, men holder en knapp på Bergen 😀 Det er jo der datter og barnebarn bor nå så det ville vært mest naturlig kanskje. Men sånn følelsen er så tror jeg jeg hadde ønsket det selv om de hadde bodd ett annet sted. 

Når jeg går av toget på Bergen stasjon (ikke bli sinte, men jeg er østlending og kaller det det) 😀 Da slapper jeg av. Kan ta bybanen til der bussen går fra. Men det er så godt å gå langs Lille Lungegårdsvannet. Snakke med fuglene 🙂 og se utover vannet. Det beste er å komme dit i blomstringen. Det er utrolig fint. 

Se paviljongen. 

Setter meg på en benk ved vannet og bare nyter å være tilbake der igjen. 

Så tar jeg bussen til Vestkanten og videre til datter og barnebarn…Da er kroppen fyllt opp med ny og oppløftende energi og jeg er klar for å suge til meg alt jeg kan av gode energier før jeg må vende tilbake til østlandet igjen. 

Vet ikke hvorfor, men atmosfæren er mye tyngre her enn på Vestlandet. Det er like mye folk, hvis ikke mer. Det er like mye lyder og inntrykk. Kanskje mer…..

Men allikevel så er det fredligere og avslappende. 

Lurer på om jeg hadde kjent det sånn hvis jeg hadde bodd der? 

Om jeg hadde følt det sånn om ikke familien var der? 

Jeg tror det 🙂

Så vil jeg ønske deg en fin dag videre. Samle gode minner, små og store 🙂

Klem fra meg <3 
 

2 kommentarer
    1. JA !!! La oss ta en sommertur til Bergen… Og få noen nye bilder og inspirasjoner derifra 😉 Jeg savner Bergen litt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg