kvinnens morgen vs mannens morgen….

God morgen til deg, håper du har sovet godt 🙂 

I dag sto samboer og jeg opp samtidig og det gav meg inspirasjon til ett blogginnlegg 😀 

Først min morgen: 

Jeg våkner, ligger og leser litt aviser og skroller fort gjennom face før jeg står opp. Tar med meg litt som ikke hører til stua på vei gjennom kjøkkenet på vei til doen. Pusser tenner, tisser og dro gjennom håret med børsten..

Skulle smøre meg ei skive til frokost. Da så jeg at det hadde ikke skadet å rydde litt i kjøleskapet. Så da gjorde jeg det før jeg smurte skiva. Hadde en eggekartong der inne og la de i bollen på bordet (derfor bilde av egg) 

Snudde meg og så at det var litt oppvask å som trengte settes i vann. Da gjorde jeg det. 

‘Der fikk jeg se Eddie som hadde gått seg bort og ramlet nedi oppvaskkummen. Da måtte han reddes og settes pent på gulvet ute i gangen, der kan han bo til det blir varmere og han kan gå ut 🙂 


På vei ut på stua med frokosten for å spise så tenkte jeg at klærne på stativet skulle jo vært pakket bort. Så da gjorde jeg det. Sorterte og la på plass der det skal være.


Så endelig er det på tide å spise frokost 🙂 

Skive med servelat og litt smågodt fra Kiwi. 


Da kommer vi til samboerens morgen: 

Stå opp, på badet.

Ut og røyke litt og kjenne på vindretningen. 

Sjekke litt data. 

Kverne kaffebønner og sette på trakteren. Bare han som drikker kaffe så det er hans jobb 🙂 

Så ut og røyke litt igjen og sjekke om det fortsatt regner. 

Inn og fylle kaffen på kanna og sette seg for å ta en kopp og sjekke litt til på data. 

Ut og ta røyke litt til. Sjekke om vinden fortsatt blåser samme vei 🙂 

Så da jeg kom og satte meg for å slappe av litt og endelig spise frokosten min. Så var han så “snill” at han spurte om det var noe han kunne hjelpe meg med…..

Da kom inspirasjonen til dette blogginnlegget for full fart inn i hodet mitt, og sånn ble det….:D 

Må fortelle at han har brukt masse tid og jobbet hard for sitt blogginnlegg på morran å da, stakkar. 


Jeg tror kvinner og menn har litt forskjellig syn på hva som trengs gjøres i ett hjem og hva som er viktig. Her i huset er det ihvertfall sånn. 

Han er en sombie om morgenen, frem til sånn rundt 12, mens jeg spretter rundt og ordner med alt (hans ord) 😀 Han tenker “er det noe jeg bør gjøre, er det noe jeg bør gjøre, er det noe jeg bør gjøre….neh…la henne gjøre det”….:D 

Nå skal han få pynte seg ferdig i fred, også skal jeg sette meg og lese blogger og spise frokosten min. Før vi skal ut og ta noen bilder til hans blogg 🙂 Så skal han få æren av å være med på å tørke litt støv og riste filleryer etterpå, da blir han glad 🙂 

Dette er satt litt på spissen da, så det er ikke sånn hver morgen. Som regel så står jeg opp tidligere enn han og er ferdig før han står opp 😀 

Heldig for han så liker jeg å tusle litt rundt og pussle med ting (spretter ikke rundt) 

Ha en riktig god Torsdag og nyt dagen. Se litt rundt deg og finn små lysglimt som du kan ta med deg videre i dagen. 

Klemmer fra Hanne <3 
 

 
 

7 kommentarer
    1. suttung: 😀 Det er litt å gjøre i ett hus. Men du er i en litt annen situasjon enn meg 🙂
      Her blir det litt skjæring siden han helst vil bli fortalt hva han skal gjøre, og jeg har litt problemer med å be om hjelp 😀

      Går greit når jeg er full ladet med en gang jeg står opp. Men litt utover dagen kan det bli ett lite problem 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg