Gule ballonger og en pensel til deg….

Hei, hvordan har dagen din vært? 

Først vil jeg gi deg gule ballonger. 

Bare fordi du fortjener det 🙂 Kunne gitt en rose, men den visner så fort. Disse har en metallring i enden av trådene så du kan sette den bort i ett hjørne hvis du vil det. Se på den når du føler du trenger det 🙂 

 

Så sender jeg deg som har hatt en vanskelig dag en pensel i tillegg. En magisk en…Som du kan male over det triste med. Du kan male det du vil, du bestemmer hvilket motiv som skal komme frem. Når livet føles grått. Så kan du ta penselen og starte forsiktig i en krok. Stryk penselen over og se hva som kommer frem. Det er ikke sikkert det blir så klare farger og bilde første gangen. Man må som regel grunne godt før man begynner å male en vegg. Ikke mal for mye om gangen. Når du er sliten så legger du penselen bort også kan du se litt på det du malte. Kanskje forandrer det seg mens du ser på det. Noen ganger kanskje det blir klarere, andre ganger kanskje det går tilbake til det grå. Men du har fått en liten kikk på det du kan få til. Hver gang du føler for det så tar du penselsen og maler noen strøk. Til slutt har du grunnet så godt at bildet blir sittende. Da kan du gå videre og male ett lite felt til. Ikke gi deg, selv om du føler deg dum. Eller er så sliten at du har lyst til å gi opp. Hvis man er nede i en depresjon så kan det være stor nok jobb det her. Å finne tilbake til fargene og bildene inni deg. Da skal du ikke stresse med å få til mer enn det. Du skal være kjempestolt av deg selv for hver bittelille fargeklatt du greier male 🙂 Du må bare begynne ett sted. Den lille kroken øverst til venstre er en fin plass å begynne.

Så vil jeg si TUSEN TAKK for at du er innom her og leser. Jeg blir så glad av alle kommentarer jeg får. Og selv om det står at man ikke skal henge seg så opp i statistikken på lesere. Så gjør man jo det allikevel. Jeg gleder meg stort over hver enkelt av dere som kikker innom 🙂

Ta godt vare på deg selv og husk du er verdifull. Ikke vær redd for ta i mot hjelp når noen tilbyr deg det. Du betyr alt for noen og de vil bare at du skal ha det beste. Ikke gi opp selv om det kjennes ut som alt butter i mot. Vet det er lett å si for oss som sitter utenfor. Men jeg har opplevd en del selv, jeg har angst og depresjon og PTSD. Jeg er full av gode råd og jeg vet innerst inne at det jeg sier er noe jeg burde følge selv. Men det er ikke lett. 

Derfor takk igjen for at du er innom og leser. Du hjelper meg med å se hvordan jeg skal jobbe med mine problemer 🙂 Mine råd til deg blir mine råd til meg. 

Jeg ønsker deg en riktig god natt. Husk å ta med deg ett lite minne fra dagen inn i drømmen. Og før du sovner så kan du jo prøve penselen du fikk 🙂 

Klemmer fra Hanne <3 

12 kommentarer

Siste innlegg