Livet er består av mange veivalg..

Noen flere bilder fra i dag.

Rune har hjulpet meg i dag. Søkt og lest om hvorfor bloggen lastes ned så tregt. Det er godt å ha unger som gidder leite etter svar 🙂 Så da måtte jeg sette ned opplastningen eller noe på mobilen. Da blir det nok bedre etterhvert. 

Venter på at Jasmin skal bli grønn og full av blomster. Og duften sprer seg. Hun er fin hun 🙂 


Liten Pilfink satt og kvitret og viste seg frem.

Også det viktigste…

HJEMME ER DER HVOR HJERTET DITT ER….

Det må du ikke glemme. Det er det samme hvor du er/bor. Hvis du kjenner en god følelse i hjertet så er du hjemme. Jeg har bodd mange steder. Men det er først her jeg bor nå jeg føler meg ordentlig hjemme. Selv om vi bare leier og ikke vet når vi kan få beskjed om å flytte. 

Jeg har vel følt meg hjemme der vi har bodd før å. Fordi hjertet mitt (barna mine) har bodd med meg. Men jeg har ikke følt meg helt hjemme på stedene vi har bodd. Det er forskjell. Man skal føle seg hjemme der også. Trenger ikke ha så mye kontakt med folk. Men man må føle seg vel når man er ute i nærområdet. Det er også viktig. 

Det er mye man kan lære og forstå hvis man tar seg tid til å lytte til både magen og hjertet. De forteller veldig mye om ting er rett eller galt. Lytt til dem først, også tar du med hjernen på en liten diskusjon til slutt 🙂 

LIVET ER ETT VEIKRYSS VI GÅR TIL OG FRA. 


Etter å ha diskutert litt med hjernen så må vi velge en vei å gå. Kjenner vi den ene veien er riktig så går vi dit. Enten så blir det bare positivt og vi blir på det stedet en stund. Eller det kan føles feil når vi kommer frem. 

Da kan vi prøve å finne positive ting i det som er feil. Finne små lyspunkter. Etterhvert så kan det hende det viser seg at det stedet er det riktige allikevel. 

Hvis det ikke blir riktig så må vi prøve å finne veien tilbake til krysset og velge en av de andre veiene. Vi må ta med oss lærdom fra der vi var og plukke opp mer lærsom på veien tilbake. Det kan vi bruke på det nye stedet vi kommer til. 

Det kan hende vi må gå tilbake til krysset flere ganger. Vi forandrer oss. De vi er sammen med forandrer seg. Samfunnet forandrer seg. Selv om ett sted i livet føles helt riktig en stund, Så kan det forandre seg og plutselig føles feil. Forandringen kan være vår egen feil. Vi er slitne og begynner fokusere på det som er grått og trist rundt oss. Før vi begynner på veien tilbake til veikrysset må vi prøve å finne igjen fargene i livet. Vi må prøve huske hvorfor vi valgte veien til stedet vi er på nå. 

Noen ganger får vi det til og andre ganger ikke. 

Jeg tenker at ingen valg er feil. 

Mange av mine valg i livet har vært feil. Men når jeg tenker etter nå så ser jeg at de egentlig var riktige. Selv om jeg ikke husker mye. Selv om livet ble fyllt av angst og depresjoner fra jeg var lita. Mye vondt har skjedd og det var mye redsel. Så kan jeg ikke si at noen av veiene jeg har gått har vært feil. 

Som jeg har skrevet før i ett innlegg: 

Uten de feile valgene jeg tok, så hadde jeg ikke vært den jeg er i dag. Jeg hadde ikke hatt styrken jeg har i meg og jeg hadde ikke hatt noe å gi til andre 🙂 

Når du står der midt i krysset ditt. Lukk øynene øyeblikk og kjenn i kroppen din hva du føler er riktig. Så lenge du tar det helt med ro og lar deg selv bestemme. Så tror jeg du også kan se tilbake etterpå og tenke at…..Jo, det var kanskje feil valgt en stund. Men så viste det seg at det var riktig allikevel. 

Det kan også hende du velger en vei. Underveis så skjer det ting og du lærer at det ble feil for livet ditt akkurat da…Da må du snu og gå tilbake og velge en annen vei. 

Mitt veikryss ser ut som på bildet. Det er likt hver gang jeg kommer dit. Men veiene jeg velger forandrer seg utifra hva jeg trenger i livet mitt akkurat i den situasjonen jeg er i da. 

Ta godt vare på deg selv. Og ikke vær redd for å velge. Veien du går er du med på å forme. Du møter mennesker og dyr på veien som er der for å lære deg. Kanskje noe om deg selv eller om andre. Lytt til dem. Ikke gå i forsvar og dytt dem fra deg. 

Nå ønsker jeg deg en riktig god natt og håper du har noen små minner du tar med deg inn i drømmene 🙂 

Klemmer fra Hanne <3 

6 kommentarer
    1. Livet er så mye mer enn ett veikryss!
      Du skriver så bra. Også om å føle seg hjemme; om å VÆRE hjemme. Håper at dere får fortsette å bo der i lang, lang tid framover!
      Sov godt ^^
      /TK

    2. kongecamping: Ja det er mye mer enn ett veikryss. Men jeg føler jeg har vært i ett veikryss mange gang er i livet. Det har vært mange valg jeg har mått tatt. Både store og små. Har lært mye på de veiene jeg har gått 🙂

      Tusen takk 🙂 Blir så glad av sånne fine kommentarer. Ja det håper jeg å. Hvis ikke så er nok tiden inne til å ta ett nytt veivalg i krysset mitt 🙂

      Sove godt du å.

    3. Takk. Du er god, du.
      Det hender man går tilbake. Til krysset. Og så er det ikke lenger der; veikrysset.
      Da må man snu. Og fortsette. Gjerne runde noen uoversiktlige svinger, også.
      Å leve er jaggu ikke bare-bare!
      Vi flytta for vel to måneder siden. Her ER vi. Hjemme. Tror nok at den følelsen ‘bare’ vil komme til å feste seg enda mer, framover. Om mulig.
      Drøm vakkert ^^
      /TK

    4. kongecamping: Det er sant 🙂

      Veikrysset mitt er alltid der. Men som du sier. Det er mange uoversiktlige svinger, bratte bakker og høye fjell på veien til og fra det 🙂

      Kos dere masse på nytt sted. Det er alltid spennende. Glad dere er hjemme, nyt følelsen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg