Det har vært en god og positiv dag i dag…

Hei, hvordan har dagen din vært? 

Her har det vært stille og rolig..som vanlig 🙂 Vi er så dårlige på å finne på noe. Vi står opp, også plutselig er det kvelden. Merkelig siden vi egentlig ikke gjør noen ting. Skjønner at de som har mye å gjøre sliter med å finne tid til alt. Når jeg sliter med å finne tid til å gjøre ingenting 🙂 

Eller..

Eldste sønnen Rune som bor hjemme og jeg skulle bort på apoteket en snartur. Begge trengte medisiner, også skulle han sende en pakke til søsteren og niesene fra seg og broren. 

Vi skulle bare en liten tur innom Spar og kjøpe noe småtteri til niesene. Det endte med 4 bæreposer med forskjellig 😀 Merkelig den handlinga å. Samboeren sier han må gå og handle, for han kjøper bare det som står på lista + at en smil eller to ramler nedi handlekurven. men det er visst ikke hans skyld sier han 😀 

Jeg finner tilbud og kjøper for å ha i fryser og skap. Vet ikke hvorfor, men har angst for å gå tom for noe. Det kan hende det har noe med at vi alltid har hatt dårlig råd. Og det hendte rett som det var da de to eldste var små at vi måtte over til naoben i blokka og låne. Det har vel satt spor. Så nå når jeg finner noe på tilbud så kjøper jeg 😀 

Er så glad for at både Spar og Kiwi har halvpris på datovarer. I dag fikk jeg kjøpt 2 bayonneskinker til halv pris, og kalkunstek ferdig krydret i stekepose..Jeej, det er lykke når man kan legge sånt i fryseren og vite at man har mat der 🙂 Er ikke så flink til å huske ta det opp igjen og bruke det da, men det kommer seg…tror jeg 😀 

10 kroners marked på Spar nå så det ble litt ekstra også. Ting som holder seg lenge. 

Koselig å være på butikken med sønnen 🙂 

Håper veldig på penvær i helga. Det er mye å gjøre ute her før sommeren, siden vi var sløve og ikke gjorde noe i høst. Hagemøbler skal pusses og males og blomsterbed stelles…Også er det den forferdelige plenen under pæretreet, der fuglene har lagd en topp av solsikkefrø. Skjønner ikke at de trenger kaste rundt seg sånn 🙂 Jeg tenkte som den eneste dama i huset at alle 3, både gubbe og unger skal være med ut i morgen, rake og rydde våren og sommeren frem. Får ikke gjort alt i morgen, men er fornøyd med litt. 

Har tenkt litt på det med å bruke bilder fra nettet og reklame å i dag. Det er skummelt det. Mange ulovligheter. Tror jeg har funnet ut at det beste er å holde seg unna 🙂 Så nå ønsker jeg meg ett ordentlig kamera så jeg kan ta bedre bilder selv. Ett med god zoom. Liker å ta bilder av fugler, insekter og andre små ting. Det er ikke lett med en mobil. De stikker jo før jeg kommer nærme nok og får zoomet nok til å ta bilde 😀 

Glemte å fortelle hva som skjedde på apoteket. Jeg hadde fått medisinene mine og skulle betale med kort. Jeg satte inn kortet også sa damen at jeg måtte skrive under først. Gjorde det og snudde meg tilbake for å betale..Trykket noen tall. Husker jeg snakket til meg selv i tankene og sa at det er feil. Trykket bort de tallene og trykket nye. Hørte meg selv tenke igjen,…det er feil. Trykket tallene bort. Husker ikke om jeg gjorde det samme en gang til. Føltes som jeg sto og pratet litt til meg selv. Alt rundt var forsvunnet i en tåke. Det var bare kortautomaten og hånda mi som var tydelig. Husker ikke om Rune eller damen sa noe så jeg snappet ut av det igjen, eller om jeg gjorde det av meg selv. Men plutselig så var jeg tilbake og alt var som det skulle. Jeg trykket riktig kode og fikk betalt. En forferdlig ekkel følelse når jeg kom til meg selv og skjønte hva jeg hadde gjort og hvor borte jeg var. 

Nå forstår jeg hvordan det er i startfasen når man får altzheimers…tror jeg. Jeg kan tenke meg det er sånn. Man er helt borte og skjønner ikke hva man skal gjøre. Men man VET at det man gjør er helt feil..

Greit å huske det skjedde og følge litt med, man vet jo aldri 🙂 

Da jeg kom hjem på trappa ute her så kom angsten og slo meg ut. Måtte rett inn på sofaen og legge meg. Hørte Rune begynte å pakke ut varene og da kom den idiotiske dårlige samvittigheten for at han gjorde det mens jeg lå på sofaen. Reiste jeg meg for å hjelpe han. Kom halvveis mellom stua og kjøkkenet så måtte jeg støtte meg på ett skap og roe ned hodet så det ikke skulle snurre 🙂 Kom meg videre inn på kjøkkenet og det ble til at jeg satt på en stol der og så på han pakket ut ferdig 😀 Tullete, jeg kunne jo bare ligget på sofaen og blitt fortere i vater 😀 

Kjente det litt da vi sendte pakka. Rune prøvde hjelpe meg med puste rolig. Men da blir jeg stressa da. Hvis jeg skal fokusere på å puste rolig…Pusten går i full speed…og bare øverst i brystet. Så som jeg skrev i innlegg før i dag…..Det er ikke alt som virker på alle, vi er forskjellige og trenger forskjellig behandling 😀 

Bryr meg ikke noe om disse anfallene og når nervene setter seg i magen og lager kjempekramper lenger. Det går fortere over nå fordi jeg vet hva det er 🙂 

Det var min dag så langt 🙂 Synes den har vært veldig fin. Startet med Dompaper i hagen i dag tidlig og da visste jeg det ble bra utover å 🙂 

Nå ønsker jeg deg en god kveld videre. Har du lyst til å snakke om noe du sliter med så kan du sende en privat melding til meg her 🙂 Tror jeg da, det har jeg ikke sjekket om går. Hvis du vet det går så kan du gjøre det 😀 

Klemmer fra Hanne <3 

Nå har vi hatt en lang prat her. Sambo, sønn og jeg.

Jeg pratet ikke høyt da vi sto på apoteket, det var bare inni mitt hode 🙂 Positivt. 

Jeg snakket rolig og tydelig da en nabo kom bort og snakket med meg 🙂 Positivt

Og de har dignostisert meg med at angsten startet på apoteket pga forskjellige stressfaktorer 🙂 Positivt

Så altialt…..det har vært en veldig positiv dag 😀 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg