Deler mine hverdagsgleder med deg…

God morgen til deg 🙂 

Trøtt ja..Har hatt en skravlenatt igjen i natt 😀 Da Ole og jeg la oss så kom eldste som bor hjemme og begynte å prate. Om “bugs” ved menneskekroppen, dårlig design. Og sjødyr som har skjelett. Og andre ting..Han har mange tanker, smarte tanker. Så en dag kanskje det blir ett innlegg om han og det som rører seg i hodet hans også 🙂 Han blei ihvefall stående til rundt 5 å skravle. Er så glad i de gode samtalene og diskusjoenen vi kan ha med han. Selv om han kunne starta pratinga på dagtid 😀 

Jeg våkna igjen 815. Tenkte…er du så dum at du ikke kommer deg i seng før 2-3 og lar sønnen stå og skravle i timer etter det å..Ja da får du skylde deg sjøl og du får ikke lov til å sove igjen nå…Så da måtte jeg stå opp da 🙂 

I stuevinduet hilste påskeliljen meg god morgen med en gul og fin blomst som hadde sprunget ut i løpet av natta 🙂 


Tigeren ville ut en tur før frokost. 

Jeg fulgte hans eksempel og tok meg en tur ut jeg å. Gjorde som jeg ofte sier til deg som leser. Du trenger ikke gå så langt, bare en liten tur ut på trappa eller rundt huset 🙂 

Da jeg rundet hushjørnet så lyste og varmet sola så godt. Klokka var bare 9, så i dag blir det en varm og god dag 🙂 

Og ja…Crocks…det er skotøyet som brukes hele sommeren (og vinteren inne)  Ikke bra for beina og kjempestygge sier noen..Men jeg er ikke så nøye på mote og å pynte meg så det holder lenge for meg 🙂 

Du ska itte trø i graset. 
av Einar Skjæråsen
Du ska itte trø i graset.
Spede spira lyt få stå.
Mållaust liv har og e mening
du lyt sjå og tenkje på.
På Guds jord og i hass hage
er du sjøl et lite strå.

Syrina står full av knopper nå. Gleder meg til de blomster og den gode lukten parfymerer luften.

Vet ikke hva disse heter. Men om ikke lenge blir det fine rosa blomsterklaser innimellom bladene. Nattefrosten har lagt ett teppe av isroser over dem i natt. 

Sånn ser det ut rett utenfor døra. Det tar en stund til før våren er her for fullt. Ihvertfall på denne siden av huset. 

Dette her tror jeg heter Hageroser. 

Noe som ikke er så fint med vinteren er matinga av fuglene. Det er kjempekoselig når snøen ligger og det er fullt av forskjellige fugler ute..Men..når snøen forsvinner. Da er det ikke så fint lenger. Hvis vi ikke får solsikker ute her i år da er det ikke meninga vi skal ha det 😀 Blir litt raking og opprydning etter fuglene når det blir mykere i bakken. De har ikke søpla så mye før, så tror de begynner å føle seg hjemme her 😀 

Tujaen har fått seg en knekk av vinden i vinter. 

Og furua orket ikke stå i blåsten så den la seg like godt ned på bakken 🙂 

Det var min Torsdag morgen. Nå er kl 10, dagen har så vidt begynt. Tror vi må hente ned putene til hagemøblene og sitte ute i dag. Bare sola får varmet litt til så skal verandadøra opp og frisk, god luft inn 🙂 

Håper du får tatt deg en liten tur ut du også. Ta noen bilder hvis du har mulighet til det. Åpne hjertet og slipp inn hverdagsgleder du finner. Kanskje de ligger gjemt under vissent løv. Ta deg tid til å se. 

Ønsker deg en god Torsdag. Ta vare på deg selv. 

Klemmer fra meg <3 

4 kommentarer

Siste innlegg