Tirsdag og mye å gjøre…eller ikke…

God ettemiddag er det blitt allerede 🙂 

Ulempen med fridager, helger og ferier er at det er så forferdelig godt å ligge under dyna altfor lenge 🙂 Sto ikke opp før rundt 1130 i dag. Våknet mye før. 

Men det er så godt å bare bli liggende i varmen. Merket samboeren sto opp. Tenkte…..han er en voksen mann og greier seg selv en stund…Yngste er blitt syk så han er hjemme fra skolen. Det er derfor kroppen min gikk i frimodus og ikke orket reagere 🙂 Når han skal på skolen så er det ikke noe problem å stå opp. 

Har en regel for meg selv. Selv om jeg ikke er i jobb så skal jeg stå opp sammen med han som skal på skolen. Steke en omelett og prate litt. Stå i døra og si hadet og ha en fin dag når taxi kommer…Det gir meg en god følelse…og jeg håper han også tenker tilbake på det med en god følelse 🙂 

Så hørte jeg samboeren tok noe han ikke hadde spurt om lov til  https://lysfest.com/wp/blog/jeg-ma-bare-tilsta/. Men jeg orker ikke bry meg. Bare ropte og spurte om han tok oppvaska. Han innrømmet ingenting så jeg bare snudde meg og lot han holde på 🙂 

Ene øyet våknet og jeg fant mobilen…Er rart sånn…Det ene øyet har ikke problemer med å åpne seg, men det andre, venstre…Det vil ikke stå opp. Så da leste jeg aviser, skrollet gjennom facebook og så på instagram med ett øye. Etter det våknet det venstre å 😀 

Ropte inn på stua til samboeren at nå trodde jeg han savnet meg så mye at jeg måtte stå opp……Hmm..hørte han var der men fikk ikke noe svar…Litt skuffende, så jeg ropte en gang til i tilfelle han ikke hadde hørt meg. Det er bare en vegg og i åpen dør mellom så jeg tror det gikk mer på at han hører det han vil høre 😀 

Andre gang svarte han…..Joa, savner deg…..Vurderte å bare bli liggende i dag. Men så kom han og ga meg ett kyss og en forsikring om at han savnet meg…så da sto jeg opp…:)

Lagde meg frokost og spurte om han ville ha. Men han skulle sette på kaffe å greier så han kunne gjøre det selv sa han…Han mener han ikke kan overlate kaffebønnemaling og koking til kvinnen….og jeg er helt enig 😀 Eneste grunnen til at det er godt med kaffekoking er at det lukter så godt, men smaken……grøss 🙂 

Så satt vi her og diskuterte litt…Vi er uenige om hvor slitsomt det er med husarbeide nå i moderne tid…og om det kan være mer slitsomt å gå på skole enn å jobbe…Ting jeg har sterke meninger om og som jeg helt sikkert kommer til å lage innlegg om senere…

Nå er frokosten spist, dagens første innlegg skrevet og huset står for tur til å få en ordentlig vask…Stakkars blomster og ting. Når jeg ser meg rundt så er det rart det ikke høres ett gisp etter luft 😀 

Akkurat nå så er det litt for mye støv, overalt. Vevet som henger i taket over vedovnen har vært der lenge nå. Tenker på å fjerne det hver gang jeg ser det……Men…den onde meg sitter på skulderen min og hvisker i øret mitt

Husk, du er den laveste her i huset. Hvorfor skal du styre med å rekke opp i taket når det er 3 mannfolk som er mye høyere enn deg her….

Så da hører jeg på henne da og lar det henge der litt til….Til mannfolka sjøl ser det og tenker….Hmm, kanskje jeg skal fjerne det…Da hører jeg en rå latter på den andre skulderen. 

Hahahaha….Og det tror du kommer til å skje…

Nei jeg får nok finne frem moppen (for jeg har en sånn, med langt skaft) så unnskyldningen min er litt tynn….:D 

Problemet mitt er at jeg gidder ikke. 

Ønsker deg en riktig god Tirsdag. Kanskje du har noen edderkopper du å som gjerne vil ha revet de gamle husene sine så de kan bygge seg nytt 🙂 Tenk på de og hybelkaninene som også skal ha ett godt hjem å bo i. Ta tak i moppen/skurefilla og sving den litt rundt så det blir plass til nye fine hybler og nett 😀 

Klemmer fra meg <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg