Misunnelse og sjalusi..

Hei igjen 🙂 

Misunnelse og sjalusi er noen forferdelige ord. Skumle og farlige. Det er nesten så man føler det er ulovlig og snakke åpent om dem. 

Men….

Jeg har tenkt på det mange ganger. 

Jeg er forferdelig misunnelig og sjalu. 


Jeg er ikke misunnelig på ting andre har. Men kanskje på oppmerksomheten de får. Misunnelig på ting jeg kanskje har lyst til å gjøre, men som jeg ikke tør. Så ser jeg andre gjøre det, og da kommer misunnelsen. Ikke sånn at jeg ønsker den andre noe vondt. Mer som en straff til meg selv for at jeg er så pysete og dum.

Jeg tror det er sunt med litt misunnelse. Da har man noe å jobbe mot. Vil man oppnå den samme oppmerksomheten så må man gjøre noe med det.

 

Misstenksom. Leser mye mellom linjene, legger til mer enn det som blir sagt og gjort. Redd for å få en negativ overraskelse.

Jeg tror man må kjenne litt sjalusi for å føle ordentlig kjærlighet. Man må kjenne redselen for å miste enten en partner eller en venn. Man må ha grunner for å kjempe, for å både gi og ta imot kjærlighet og vennskap.

Man må bare passe seg for grensene og ikke tråkke over dem. Man må være ærlig og si hva man er redd for. Hva man forventer. Man må tørre snakke om sjalusien. 

Uten litt sunn sjalusi så tror jeg ting blir en vane og man glemmer sette pris på det man har og slåss for å beholde det.

Ole og jeg har snakket om det og vi er begge sjalu. Og det er jeg veldig glad for 🙂 Jeg er trygg på Ole og det er godt å kjenne jeg stoler på han. Tidligere opplevelser har gjort meg veldig misstenksom, og jeg må jobbe med det. 

Vær ærlig mot deg selv og innrøm at du er både sjalu og misunnelig. Kjenn på følelsen og merk at den ikke er farlig. Så lenge du er den bevisst så tror jeg ikke den kan skade. 

Vær ærlig mot den du er sammen med, enten en partner eller venner. Ikke vær redd for å innrømme at du kjenner på både sjalusi og misunnelse i blant. Da blir ikke følelsen så stor og farlig. 

Litt av alt er bra…..

Men se de tydelige grensene. 

Både for deg selv og den du er med. 

Gjelder det deg selv, søk hjelp…..Gjelder det den du er sammen med så trekk deg unna <3 

Ønsker deg en god kveld videre. 

Klemmer fra meg <3 

 

8 kommentarer
    1. Jeg hyller mennesker som deg, mennesker som sitter søkelyset på temaet. Alle tenker det, ingen tør å si det. Er er tabu å drømme, å ønske, det anses som mindre takknemlig å ville ha noe, ønske noe, kreve noe.
      Du skriver fantastisk! Håper du fortsetter med det.

    2. propagandabloggen: Oj, ble helt satt ut her 😀 Spurte samboeren om han hadde lagd seg blogg og skrevet kommentaren 😀

      Så koselig å høre at du liker måten jeg skriver på. Nå ble jeg kjempeglad 🙂 Fortsetter å skrive det jeg tenker, sånn som jeg tenker det 🙂

      Tusen takk for at du gjorde bloggingen ordentlig moro å drive med 🙂

      Ha en god natt og en fin dag i morgen 🙂

    3. kongecamping: Hei. Jeg mener at litt sjalusi er sunt. Jeg ihvertfall må ha litt sjalusi, og vite at han jeg bor mer er litt sjalu. Det gjør at jeg er trygg i forholdet og greier stole på.

      Misunnelsen er også bra for min del. Når jeg ser andre få til deg jeg ønsker men ikke tør.Så gir misunnelsen meg push til å prøve litt til.

      Man trenger ikke vise andre at man føler det sånn, men bruke det for seg selv til å kjempe videre.

      Åpenhet og respekt er det absolutt viktigste 🙂 Der er vi enige 😀

      Håper du hadde en god natt og at dagen i dag er fin 🙂

    4. Jeg er helt trygg på min verre halvdel.
      Misunnelse er HELT ukjent for meg. Seriøst. Jeg unner andre.
      Det er nok helt andre ting som gir meg draiv – og jeg har motor i meg sjøl 🙂
      God natt og sov godt!

    5. kongecamping: Det er veldig bra 🙂 Men det er grunner til at jeg er som jeg er. Og det jobber jeg med, sammen med samboeren.

      Jeg skrev ikke at jeg ikke unner andre det de oppnår…

      Jeg skrev at jeg bruker det mot meg selv og lar det gå utover meg selv. Jeg unner alle alt det gode de får og det de oppnår. Og gleder meg med dem.

      God natt og sove godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg