Stakkars samboer….gæærn kjærring…

God morgen til deg 🙂 

Hatt en liten utblåsning i dag…Vil jo si jeg er litt snill da. Kunne hatt den i går kveld. Men siden samboern ikke er frisk så ventet jeg til i dag tidlig så han skulle få sove i natt 😀 

Men i dag tidlig når jeg sto opp så er det mulig han opplevde….

Noen ganger er det bare nok og man bare MÅ si ifra 😀 


Etter 10 timer i taxi, buss, sykehus, buss og taxi i går så var jeg bittelitt sliten. Både psykisk og fysisk. Tenkte på å legge meg men skulle bare ordne litt først. Var glad for at samboern hadde tatt ned fra klesstativet. Skulle bare henge opp laken og dynetrekk det ikke var plass til kvelden før. DA fikk jeg se….

Det lå våte klær i en dunk…De klærne som skulle opp til gutta var ikke sortert så det lå masse kjøkkenhånkler og annet sammen med det. Så da måtte jeg jo få hengt opp det våte og sortert det andre…Da fikk jeg se at det han hadde lagt sammen på dagen. Det var jo ikke lagt på plass i skuffer og skap. Men lå pent brettet sammen på spisestuebordet 🙂 Da begynte det å frese i kroppen og trøttheten forsvant i en bråhast gitt 😀 

Kikket rundt meg på kjøkkenet. Hadde bedt han skjære opp tørre brødrester som lå i poser på benken og mate fuglene…De lå der ennå de. Da gjorde jeg det å. Fikk eldste sønnen til å gå ut med det. For ikke søren om det kunne vente til i dag tidlig. Hadde han ikke gjort det før så kunne han bare glemme å gjøre det dagen etter…Så det så 😀 

Vi har en liten søppeldunk til kattene, en liten en på do, matsøppel og vanlig søppel…Av en eller annen grunn så MÅTTE jeg sjekke alle de før jeg la meg å. Og de var fulle, sånn ca…Da måtte jeg ordne med det. Skiftet poser og gikk ut i søpla med det. Ryddet gangen for plastsøppel og tomflasker. Ut i garasjen med det..

Så når jeg endelig kunne legge meg var jeg jo lys våken og irritert…Hjalp ikke at samboeren hadde sovet godt hele tiden og prøvde prate til meg da jeg la meg..Mumlet natta og han snudde seg og sov videre….

Pakket sammen klærne jeg hang opp i går kveld da jeg sto opp….Smurte meg ei skive og satte meg for å spise. Da kom slaget….stakkars mann 😀 

Han fikk høre at enten fikk han gjøre ting ferdig når han begynte på noe……Eller han kunne la være å gjøre noe i det hele tatt…Det var ikke å hjelpe til hvis jeg måtte gå etter og rydde opp etter han…:D Det er jo sant, men…..Jeg kunne kanskje, muligens tatt det på en annen måte 🙂

Skremte jo livet av stakkars mannen min <3 Så nå driver han på soverommet og skifter på senga 🙂 

Han er egentlig veldig flink…Vil helst bli bedt om å gjøre ting, ser ikke alt som må gjøres selv (har hørt det er en mannfolkgreie, men har litt problemer med å godta det) 🙂 Han går på butikken alene når jeg føler jeg ikke tør eller orker. Han gjør alt jeg vil ha hjelp med å gjøre. Han er ikke redd for å gjøre såkalt kvinnfolkarbeide 🙂 

Så jeg har ingen grunn til å klage på han i det hele tatt egentlig…

Men noen ganger er man bare sliten og lei, kanskje mest på seg selv. Og da kan det i noen tilfeller gå litt utover den bedre halvdelen som kan sitte igjen med en følelse av at det er forferdelig urettferdig. Og jeg er så enig…

Derfor kjære samboer Ole ber jeg så mye om unnskyldning for at du får kjeft i blant. Ikke bry deg om det. Lukk ørene og ikke la det gå innpå deg…

Er så glad du er akkurat du, og for at du gjør alt du gjør for meg. Både psykisk og fysiks. Tusen takk <3 

Som regel gjør jeg husarbeide med ett smil 🙂 

Overdriver ikke. 

Så edderkoppene får lov til å bygge de fine nettene sine i hjørnene. 

Og kaninene har ett trygt hjem å bo i. 

Men noen dager så skulle dette skiltet hengt på døra 😀 


Ønsker deg en riktig god Lørdag…

Til alle husbonder ute der…Når kjærringa eksploderer. Husk: Lukk ørene….men for all del…IKKE la henne få merke det. Smil og svar og lat som du tar det til deg og ta på deg all skyld 😀 

Når hun kommer til seg selv igjen så ser hun at det er en mulighet for at hun tok litt hard i…Egentlig elsker hun deg og mener ikke det hun sier. 

Og en annen ting. Ikke forvent deg at hun skal si til deg at hun ser at det hun sa kanskje ikke stemmer helt…For i hennes hode så vil det da bety at…Siden du lyttet og tok det til deg. Så vil kanskje det at hun sier hun gjorde en feil bety at da kan du bare glemme det igjen og fortsette som før…..

Så nei….hun holder klokelig munn og lar ting være som det er. Helt til neste gang hun er sliten og det eksploderer 😀 

Å være menneske er ikke lett 🙂 

Klemmer fra Hanne <3

reklame
https://tracking.adviralmedia.com/click/322/39323/happysocks

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg