En husmors harde liv….

En husmor blir aldri arbeidsledig…

Sukk…

Det er mye som må gjøres i en familie. 

Oppvaska må vaskes og tørkes. 


Klær må vaskes…

og henges opp…

Live your life står det…ja, det er ikke rom for fred og hvile…Livet er hardt…

Heldigvis er det ikke så ille 😀 Men akkurat i kveld har jeg gjort de tingene da. Skal bort i morgen og jeg vet jeg ikke får gjort noe før jeg drar 🙂 

Jeg er så heldig at jeg koser meg med oppvask. Da står jeg og tenker og er litt i min egen verden. Noen få ganger savner jeg oppvaskmaskin, men det er ikke ofte. 

Jeg tenker på hvor heldig jeg er som har vaskemaskin. Tenk på da de måtte stå og vaske for hånd og skylle i elva/bekken…Fysj a meien..Det er jeg glad jeg slipper 😀 Vi bare putter det inn i en maskin også kommer det rent og lukter godt ut igjen. Henge opp er heller ikke så ille. 

Jeg er så utrolig takknemlig for alle duppedingser og maskiner som gjør hverdagen enklere. 

Men…

Det jeg er aller aller mest takknemlig for er….

at jeg har tak over hodet og en god seng med deilig dyne og pute i som jeg kan legge meg ned i etter en lang dag…det setter jeg aller mest pris på i livet mitt. Foruten menneskene og dyrene jeg har rundt meg da 🙂 

Jeg tenker på kroppen som ett vater. Hvis vateret holdes loddrett så synker eller stiger bobla som er inni…(tror den stiger, høres mest logisk ut inni mitt hode) 

Kroppen er som regel loddrett hele dagen. Noen dager føles det som om bobla går ned i føttene og de blir tunge og ubehagelige. Noen dager kjennes det ut som den går opp i hodet og det kjennes ut som vakum. 

Men når jeg legger meg på ryggen i senga så kan jeg nesten kjenne bobla gli fra der den er og sette seg der den skal, midt i kroppen. Det er utrolig godt å kjenne på den følelsen. 

Prøv du å 🙂 

Legg deg under dyna på ryggen. Armene ned langs siden og bena rett ut. Lukk øynene og bare kjenn på følelsen. Kjenn etter hvor bobla er i din kropp. Ikke gi opp hvis du ikke får det til med en gang 🙂 

Nå skal jeg bare vente på at vaskemaskinen blir ferdig så skal jeg legge meg 🙂

Ta vare på deg selv og la både hodet og kroppen få lov til å hvile. De kommer til å stritte i mot, men ikke gi deg. Vis at du er sjefen, både over urolighetene i kroppen og tankene i hodet 🙂 

Sove godt og drømme søtt når natten kommer til deg. 

Klem fra Hanne <3 

6 kommentarer
    1. Tove Winther: Tusen takk 🙂

      Man kan føle man gjør veldig mye i blant. men når man tenker etter så er det ikke så ille allikevel.

      Ha en fin dag i dag. Kos dere masse frem til intensivbehandlingen. Det blir vel litt tøft akkurat mens den står på. Glad dere ser fremover og lyset i enden 🙂 Hilse mannen og ønske masse lykke til. Og lykke til til dere andre. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg