Noe nytt og noe gammelt, ett råd til slutt..

Heihei du som kikker inn her, nå ble jeg glad <3 

Satt og pratet med samboer om blogg, hjemmesider, facebook og andre medier. Jeg mener vi har for lite liv til å kunne skrive noe som er spennende for andre så de gidder lese. Grunnen til den diskusjonen er at jeg har begynt å se på Bloggerne. Skjønner ikke at de greier poste innlegg flere ganger om dagen. Misunner dem nesten livene deres og alt de må oppleve i løpet av en dag. Føler meg forferdelig kjedelig, det er jeg vel også, så det er ikke bare en følelse 😀 Men jeg har det godt jeg å, uten masse som skjer. Selv om det hadde vært moro å hatt ett liv med litt mer innhold. Hva slags liv har du? Hva setter du pris på i ditt liv? Hva gjør at du kjenner på følelsen av å virkelig leve? 

Bildene her er litt forskjellig. Jeg har vært veldig mye inne i hele vinter. Er ikke noe glad i glatte veier, livredd for å knekke noe, eller slå hodet. Da er det tryggere inne, selv om de fleste ulykker skjer i hjemmet. Har vært heldig så langt og ikke vært ute for noe alvorlig 🙂 Skarpe kniver er ikke bra i mine hender. Det ender som regel med blod og plastring…Men det er jeg vant til så det går bra 😀

Fikk lyst til å prøve lage noe av alt jeg har av ting og tang. Har kjøpt inn en del hobbyartikler for det så så morsomt ut da jeg så en video eller noe. Men fantasien mangler så det ble bare ett enkelt kort til hver av  barnebarna. Moro var det når jeg holdt på, men ga ikke sånn kjempe mersmak 🙂 Lage julekort til dem når det blir jul igjen. 

Har heldigvis ikke kommet så mye snø denne vinteren. Det lille som kom greide vi å måke selv, så slapp ha traktor her. 


Denne sommerfuglen dukket plutselig opp her. Stakkar, holdt på i vinduet og ville ut. Men det fikk den ikke lov til.

Ole (samboeren) fant en eske og lagde sommerfugl vinterhus i stedet. Greide få den inn der. Den rømte en gang. Men nå har vi ikke sett den på en stund så tror og håper den ligger i huset og sover 🙂 Ikke lenge til det blir varmere og den kan fly ut nå.

Tobias har begynt å ligge på magen min og kose før jeg skal sovne om kvelden. Når vi slukker lyset så går han. Nesten hver morgen med en gang han hører jeg er våken så kommer han tilbake og legger seg der igjen. Merkelig og koselig 🙂

Tigeren er en ordentlig sol og varmekatt. De få solstrålene som titter frem blir utnyttet godt. Ligger foran vedovnen og blir ordentlig god og varm når han har vært ute.

I år har ekornet som har vært her noen få ganger om vinteren før kommet ofte tilbake. Og den har med seg en venn 🙂 Kjempegøy. De sitter og koser seg med solsikkefrø til frokost.

Dette har jeg fått fra Tonje (datter i Bergen).


Misunner dem regn og bare veier. Nesten vår i Bergen nå. Hadde vært fint å flytte dit når minstemann er ferdig på u.skolen. Vi får se om han søker på vgs der når den tid kommer. Litt over 1 år igjen 🙂


I begynnelsen av Desember var minstemann innlagt på Riksen for å knekke lårbeinet, vri det i riktig posisjon og skru det sammen igjen. Medfødte vridde lårbein. Operasjonen gikk veldig bra og vi koste oss. Avdelingen er utrolig koselig. Nesten trist å måtte reise derfra igjen 🙂 Pleierne er så fine og tar godt vare på alle. Blir operasjon av det andre lårbeinet når det første er helt friskt igjen. Ingen grunn til å grue for det 🙂

Eldste sønnen kom på besøk hver dag når vi var der. Han bor i Oslo nå. Første dagen etter alle forberedelsene så tok han oss med på Egon (han jobber der). Vi spiste og koste oss masse. Kjempegod mat. Heldige oss 🙂


Så gikk vi over veien på julemarkedet i Spikersuppa. Har aldri vært der før. Mye fint å se på.


Knut på vei til avd og rommet.

Disse bildene har jeg også fått av Tonje. Fornuftige ord.


Sommerstemning <3 Gleder meg til alle insektene begynner å surre igjen. Det er lykke.


32 år mellom disse bildene. Veldig god venner på Bjerkely folkehøyskole i 1983/84, ble samboere sommeren 2016 🙂 Gammel kjærlighet ruster ikke 🙂 Selv om det ikke var sånn kjærlighet den gang, og lite kontakt med hverandre alle de årene. Han bodde i Bergen, jeg var og besøkte datter og barnebarn der. Jeg spurte om vi skulle treffes og det skjedde noe da jeg kom hjem etter å ha møtt han. Fikk han ikke ut av hodet 🙂 Jeg dro hjem til Østlandet, han kom på besøk og var en stund. Så dro han hjem til Bergen, pakket og ordnet det som skulle ordnes. Kom tilbake og her har han blitt 😀



Snøen var så fin for en stund siden. Den er glasert og sola skinner så fint på den.

Lykke er når det er dårlig vær ute og du absolutt ikke har lyst til å gå ut. Men det er helt tomt for såpe og fullt av skittentøy. Plutselig tenker du at du skal sjekke om det muligens står en eske i kottet…Og der……Der står det 3 esker og du kan fylle boksen helt….Det er lykke det 😀


Vi har vært flinke den siste tiden og alltid hatt friske blomster på bordene 🙂 Det gir glede og løfter dagen. De har masse fine buketter på Spar og Kiwi.

Litt morsomt å åpne eggekartongen. Stor forskjell på eggene. Vet ikke om det er bare i First price sine, med det er de vi kjøper.


Mye forskjellig her i dag 🙂

Sånn alt i alt så har jeg det egentlig veldig bra for tiden. Har verdens greieste unger og en snill samboer. Har bodd sammen med to før som ikke har vært så snille. Og som den katastrofetenkeren jeg er så går jeg litt og venter på når det skal skje noe. Forventer en bitteliten katastrofe 🙂 Rart, nå har det ikke skjedd noe siden før oktober 2015….Skummelt 😀 Da flyttet daværende samboer ut og etter det har ting egentlig bare gått oppover. Etter mange, mange år på kjellernivå så er det vanskelig å skjønne at man har kommet seg opp i første etg 😀 

Fikk en bekreftelse på det av eldste sønnen da han var hjemmom en helg nå. Han kom inn på stua, så seg rundt og sa…..”Så ryddig det er her”…Det er de fineste ordene jeg har hørt noen gang, den største gaven han kunne gi meg <3 En bekreftelse på at jeg har greid å jobbe meg opp fra den mørke kjelleren 🙂 Lysten til å holde orden er kommet tilbake. Eller lysten har vel vært der hele tiden. Men jeg har ikke orket hverken fysisk eller psykisk. Kroppen var helt tom for energi. 

Nå ønsker jeg deg en riktig god ettermiddag, kveld. Ta godt vare på deg selv og se de små tingene rundt deg. Kikk ut av vinduet, kanskje en fugl flyr forbi. Hvis du synes det er vanskelig å gå ut så bare åpne vinduet. Slipp litt frisk luft inn. Kikk ut ta ett bilde hvis du ser noe du synes er fint. Hvis du ikke greier se noe fint der ute. Så bare ta ett bilde. Legg det inn på pc og se på det senere i dag, eller i morgen. Kanskje du da ser noe du liker. En bitteliten ting som kan gjøre dagen litt lysere, det er ofte de små tingene som gjør de største forskjellene 🙂 Mine lykkeøyeblikk kan være en bitteliten gul flekk. Det kan være grått og trist, men midt i det så lyser det en liten gul flekk. Det gir meg glede 🙂 Skal ikke mer til i blant. 

Ta godt vare på deg selv og de rundt deg. Nå er det helg. Tenk på at du og andre er verdifulle, ikke gjør eller si noe du vil angre på resten av livet. Som jeg sa…Det er de små tingene som gjør de største forskjellene. Det gjelder også det som ikke er så bra 🙂 

Klemmer fra meg <3 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg