Kald dag i dag…

Dette hjertet så jeg på Mandag da Tonje, jentene og jeg var ute på en liten tur før de reiste. 


Tobias har ikke hatt det godt når Tonje og jentene har vært her stakar. Er livredd disse små menneskene som går etter og roper HEEI og skal ruske til pelsen hans hele tiden 🙂 Da jeg kom hjem etter å ha kjørt dem til Drammen kom han med en gang og la seg tett, tett inntil meg på puta si 🙂 

I går virka han syk. Lå ute i huset sitt hele natta og dagen. I går kveld bar jeg han inn og la han på puta i sofaen, der tror jeg han har ligget nesten hele natta. Nå ligger han under kjøkkenbordet på stolen. Må ringe dyrlegen og få markekur og se om det kan hjelpe. Hvis ikke må han nok en tur til legen. 

I dag orka jeg ikke gå noen tur. Det holdt med en liten tur over veien på butikken for å kjøpe brød og kattemat. Ikke alle dager er like gode 🙂 

Man trenger ikke gå så langt for å finne fine ting å ta bilde av nå når våren er kommet. Masse fine knupper og masse nytt som skjer hver dag. 

Koselig inne i Tujaen 🙂

Peon er på vei opp mot sola igjen. Gleder meg til den begynner å blomstre. 


Sola er på vei rundt hushjørnet. Men den varmer ikke så mye i dag. 


Disse er fine. Har en liten tue ute på plenen. Er så glad i blått..


Brennesle er en fin plante den å. 


Løvetann i knupp vokser overalt 🙂 

Fikk tlf fra skolen om at Knut kom tidlig hjem i dag. De skulle gå en lang tur og det greier ikke han med kneet sitt. Gleder meg til han får vært hos den overlegen han skal til i Mai. Håper de kan gjøre noe med det da og han blir frisk og kan være med på det de andre er med på. Det går heldigvis fint å sykle, så det har han blitt flink til etter han fikk ny sykkel 🙂 

Idag skal jeg rydde i barnebøker og blader. Har enormt mye og fant enda mer da jeg rydda ene boden. Tonje hjalp meg med å rydde den ene da hun var her, det var godt. Vi kasta masse babyklær og for små klær i kontaineren. Har tatt vare på siden hun var liten og det blir litt når man har 4 unger 🙂 

Også fikk jeg høre av Rune at jeg er fantastisk..det er jo godt å høre. Selv om det var fordi jeg ikke kaster noe 😀 Han fant en gammel stasjonær pc som han skulle se om virka. Men så mangla han ledning, og det hadde jeg tatt vare på. Så mangla han mus med ledning, og jammen meg hadde jeg ikke tatt vare på det å. Så da fikk han testa den da, og jeg er fantastisk 😀 

Knut sitter og ser igjennom kokebøkene sine for å se om han kan lage noe godt til lunsj 🙂 Det blir spennende hva han finner på. Jeg skal sitte her litt til og snoke litt i avisene og andre steder på nett før jeg starter med bøker og blader. Dagen er grei så langt i dag.

Ha en fin dag du å, kos deg der du er og nyt dagen. Gjør ting du vil gjøre og ta godt vare på deg selv. 

Klem fra Hanne. 

4 kommentarer
    1. Sissel Judith Vetland: Tusen takk 🙂 Det er godt nå når våren er her og det skjer forandringer i naturen hver dag 🙂
      Det er mest barnebøker og Donald Blader. Har masse etter unga, og nå må det sorteres og kastes noe. Ikke alt er like helt og andre ting har tilogmed minste barnebarnet vokst ifra 🙂 På tide å få litt orden i kasser og bokhylla.
      Ha en fin dag du å, kos deg i våren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg