Torsdag og øyeblikkelig helg….

Det rignte på facebook, og der dukka det opp en liten trollunge 🙂 

Verdens fineste Mathilde 🙂 

Storesøster Lise Sofie var i bursdag. 

Varmer ett mormorhjerte det når det ringer ifra Bergen og jentene titter fram på skjermen. 


Hun dreiv å “rydda” hyllene på badet mens vi prata. Mamman blir ikke arbeidsledig ihvertfall 🙂 

Også greier hun si flere ord, det har kommet fort. Øvde veldig på å si litt vanskelige ord som leverpostei og ostesmørbrød 🙂 Mamman skjønner hva hun mener og det er jo det viktigste 🙂 

Jeg skjønte veldig godt når hun sa momo 🙂 

=========================================================================

Dagen i dag har vært veldig bra 🙂 Følt meg rolig og frisk. Var tåke og 0 grader på moran så jeg turte ikke dra til Asvo. Vet jeg er en dårlig sjåfør om vinteren og vil ikke utsette meg selv eller andre for meg i trafikken hvis jeg ikke er helt nødt til det. Jeg er så redd for dyr og at det skal være glatt at jeg holder meg i fartsgrensene, helst litt under hvis det ikke kommer noen bak. Stopper på annenhver busstopp og slipper fram de som kommer bak. Føler meg presset til å kjøre fortere hvis jeg har noen bak. Og er helt utslitt når jeg kommer fram. 

For hver bil jeg møter og hver sving så dukker det opp katastrofebilder i hodet mitt. Jeg ser alvorlige ulykker, kan nesten høre lydene og kjenne luktene. Det er ikke noe moro i det hele tatt. Håper det er noe de på DPS kan hjelpe meg med å roe ned litt når jeg skal til utredning der. Er ikke bare i trafikken katastofene dukker opp. De kommer plutselig i forskjellige situasjoner. De gjelder ikke bare meg, men andre jeg ser ute å. Jeg skulle hatt sommerførerkort med mulighet til å kjøre litt rundt i nærområdet her jeg bor 🙂 

Kanskje det er en form for hypokonderi. Jeg tror jo aldri jeg er syk, og hvis jeg kjenner noe så regner jeg med at det går over igjen av seg sjøl 🙂 Eller kanskje jeg bare liker og torturere meg sjøl. Eller muligens jeg bare er litt sprø i hodet 😀 

Jaja, finner vel ut av det til slutt….Går fint hjemme og rundt der jeg bor og er trygg…Det er ute i den store verden ett lite stykke bortenfor tomta her som det er farlig å være 🙂 

Det er ikke lett å være menneske gitt 🙂 

I stad snødde det litt her. Er pent med hvitt på bakken, men det er litt seint nå synes jeg. 

Det var litt om meg og noe av det som svirrer rundt i hodet mitt….Plass til mye rart der inne skal jeg si deg 🙂 

Ønsker dere en fortsatt fin kveld og en god dag i morgen. Ta vare på hverandre. Kjør forsiktig, alle er ikke like tøffe i trafikken og trenger ikke noen som klistrer seg opp i baken på bilen sin. Eller som blunker og tuter når de kjører forbi. Det er ikke for å være slemme vi er ute og kjører, men noen ganger så bare må vi selv om vi ikke vil 🙂 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg