Undersøke tarmen..

For en ille morgen. 

Nervene var i høyspent og magen verket. 

Tror på Gud, engler, hjelpere og andre vi ikke alltid merker eller ser som er rundt oss i hverdagen og passer på. Så på vei til sykhuset ba jeg om hjelp med å roe meg. Da jeg kom på sykhuset var jeg ganske rolig, og damen som kom og henta meg var sikkert en engel. For da hun tok meg i hånda og sa hva hun het så var jeg ikke redd lenger. Hun forklarte veldig godt og viste på modeller de hadde hva som skulle gjøres. Og hvor det kunne bli vondt. Forklarte og snakka om litt forskjellig. Skulle sette veneflon i tilfelle jeg måtte ha smertestillende. Blodårene mine er ikke helt villige til å bli stukket i, så den skvatt unna og gjemte seg. Fant en blodåre litt lenger ned på armen og den greide ikke stikke av. Fikk på meg en nydelig blå knebukse med åpning bak 🙂

Så var det bare å vente på legen. 

Han var en veldig rolig og flink lege. Men kan ikke si det var noen god undersøkelse. Var sant som damen hadde sagt at i “svingene kommer det til å gjøre vondt”. Også sa hun at det vi lærer som barn at alle er like inni, det stemmer ikke…Det er store forskjeller inni å gitt 🙂 

Jeg var jo selvfølgelig av det vriene slaget, Med lang kronglete tarm. Så når han kom til svingen ned på høyre side sa det stopp. Der kom han ikke lenger. Ikke noe godt med innblåsing av luft og  pressinga for å komme gjennnom. Han måtte gi opp, så jeg må tilbake om 1-2 mnd på CT. 

Godt å vite at det ikke er noe galt med mesteparten av tarmen ihvertfall..Så får jeg krysse fingrene for at det bare er en ekstra krøll som gjorde at han ikke kom videre på høyre side 🙂 

Nå har jeg vært gjennom både gastroskopi og coloscopi. For meg så var coloscopi best. Hadde store problemer med slangen ned i halsen. Men mora mi fortalte om andre som mener omvendt. Det er godt vi er forskjellige. For da går det ikke an å bare lese eller høre på hvordan andre har hatt det og tro det er sånn det blir. Man må gjøre det sjøl også kanskje det ikke er så ille i det hele tatt 🙂 

Det var veldig godt å komme seg hjem og få lufta som var blåst inn ut igjen 🙂 Skjønner veldig godt babyer som skriker i ett sett pga kolikk….Det er absolutt ikke noe godt. 

Dette var min dag til nå 🙂 

Ønsker dere en fortsatt fin Onsdag. Ta godt vare på dere sjøl og andre rundt dere. Klem 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg