Fikk en beskjed på morran som jeg skulle dele videre…..

LIVET ER EI POSTKASSE…..

Disse ordene vekte meg i dag. Så de foran meg med store bokstaver. 

Det jeg forsto av dem var at jeg måtte begynne og sortere og rydde litt. Kaste gammel reklame og legge det viktige i riktige hyller så jeg skulle finne de igjen. 

Men da jeg sto og pussa tenna fikk jeg betydningen…

Jeg trenger ikke rydde så veldig. Det som er gammelt er gått i oppløsning og er borte, må bare slippe taket i de siste restene og la de blåse vekk. Også må jeg begynne og lese den viktige posten først så kan jeg sette meg ned og kose meg med reklamen og annen litt koselig post etterpå. 

Er ikke så dumt med “stemmer/bilder” i hodet når de gir beskjeder og forklarer dem etterpå når man ikke helt har tolka de riktig 🙂 

Alle postkassene er forskjellig og veldig fine utenpå, men når man åpner dem opp så er en del av dem tomme og veldig mørke nedi. Noen er overfyllte og det er nesten ikke plass til ett lite ark en gang. 

Føler at min er…noen dager helt tom, kald og mørk, andre dager er det bare kaos og jeg veit ikke i hvilken ende jeg skal begynne å lese..Det er vel sånn livet skal være. Men kunne tenke meg en mellomting 🙂 Halvfull postkasse hele tiden. Jeg føler min postkasse er litt stor og gul..Med litt mørkere kanter, lokket er mørkere gul. Øverst er det himmel og fjell, en gressbakke med blomster og sommerfugler. Så kommer lyseblått vann med ei brygge og en robåt. Under der er vannet litt mørkere og det ligger ett skipsvrak der. Nederst er det helt svart….Det er veldig kort vei mellom de forskjellige, og man blir litt sliten av å rase opp og ned mellom lys og mørke 🙂 Jobber med å male den om, tror jeg finner de riktige motivene og fargene om ikke lenge. 

Hvordan ser din postkasse ut både utenpå og inni? 

Ønsker dere alle en kjempefin Lørdag i sola. Ta en tur ut, ta bilder av små gleder. Ta vare på hverandre og nyt dagen..Klem 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg