Redd for svaret..

Så på nyhetene nå. Brystkreftundersølekelse..Underlivsundersøkelse. Jeg er livredd for de ordene, livredd for å bestille time til det. Livredd for svaret. Har tenkt på dem til og fra siden jeg var 40, men ikke turt bestille time. Vet det er forferdelig dumt, uansvarlig. Jeg har jo barn. Men det er ord og tanker som legges bakerst i hjernen i en skuff som bare åpnes en gang i blandt. Når man hører om noen som har fått diagnosen eller gått bort pga av sykdommen. Det er så vondt. Vonde ord, vonde tanker, vonde følelser. Panikk…

6 kommentarer
    1. Heisann!!!! Jeg vil bare starte meed si at dennne bloggen er til veldig veldig veldig stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de viktigste i Blogg Norge. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp mdeldte meg på! Kanskje du kan være grei å dele den på bloggen? 😛 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du melder deg på selv og at du blogger drit ofte fremover!!!!

    2. Hei
      Jeg leser hva du skriver og tenker dette er som å høre meg selv !
      Hver gang det handler om kreft på tv må jeg bare få det over på en annen kanal, eller rett og slett bare slå av. Det er som om frykten bare sitter klar i reportasjen og jakter på akkurat meg ! Og den treffer ! Jeg hater ordet kreft og brystkreft og har også flere rundt meg som er rammet av det, og jeg har mistet noen.
      Alikevel tror jeg det er viktig at vi tar grep i våre egne liv. Vi må rette opp ryggen og gå igjennom denne frykten. Tanker som, nei, jeg vil ikke dette…redd for svaret… blir byttet ut med, men tenk om det blir et svar vi ikke ønsker, at det faktisk er noe der….tenk om vi da tenker …hvorfor gikk jeg ikke til undersøkelse tidligere ? Jo tidligere ting blir oppdaget jo bedre er det ! Hold fast på den tanken, så kanskje det blir litt lettere for deg også.
      Jeg har bestilt time 😉

    3. Hei Maren: Takk for kommentar, det var koselig 🙂 Jeg har tenkt på at det kan være mange vonde kommentarer man får når man er ærlig og åpen om ting. Folk takler ikke helt det.
      Men så tenkte jeg på de som kanskje har det som meg, og som kan ha godt av å vite at de ikke er aleine. Og som kanskje har fine kommentarer som hjelper meg videre. Da har ikke de andre så mye å si 🙂
      Har du noe på hjertet så fortell om det, tror det er viktig.
      Ha en fin Lørdag 🙂

    4. Hei panikkangsten: Tusen takk for koselig kommentar 🙂
      Ja vet det er viktig å teste, så må ta meg sammen og bestille time jeg å. Du har vært flink og kommet igang 🙂
      Jeg maser på unga at de må sjekke alt mulig. Så jeg bør gå foran med ett godt eksempel. Det er bare forferdelig vanskelig å ta første skrittet.
      Ha en fortsatt god helg og lykke til med undersøkelsene. Klem 🙂

    5. Jeg hadde brystkreft for 8 år siden, det var tøft, men ikke forferdelig. Ingenting å være redd for (synes nå jeg) Det er bare å bestemme seg for at i morgen bestiller du time til begge deler, IKKE TENK; bare gjør det! :)) Klem

    6. simplemindfulliving: Ja jeg skal ta meg sammen og bestille. Passa det med å ikke tenk..Jeg har det med å tenke for mye, også tenker jeg bort ting 🙂
      Glad det gikk bra med deg og for at du forteller det. Det hjelper sånne som meg som er redde. Takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg